Sjipning er en af de mest effektive motionsformer, der findes – og det eneste du behøver for at praktisere denne motionsform er lidt teknik, koordination og et godt sjippetov.

En lang række af de bedste amerikanske personlige trænere har gjort sjipping til en essentiel del af deres klienters træningsprogram.

At sjippe er et godt og udfordrende konditions workout, og det bedste af det hele er, at det kan praktiseres så godt som alle vegne, derhjemme, i gymét, ude i naturen – ja selv på hotelværelset, når du rejser. Og hvis du leder efter et nemt, effektivt og billigt hjemmesupplement til din træning, så er sjipning uden tvivl det mest effektive, billigste og mindst pladskrævende alternativ. Sjipningens fordele med hensyn til dit generelle fitnessniveau kan stort set ikke overvurderes. Et godt sjippeprogram vil styrke dit kredsløb og din udholdenhed, give dig bedre koordination og balance og hvis du indbygger sprint-intervaller give dig bedre resultater indenfor stort set alle sportsgrene. Når du sjipper træner du arme og ben, og som en ekstra bonus er sjipning, når det kommer til kalorieforbrænding, mere effektivt end såvel cykling som jogging.

HUSK FØR DU HOPPER
l VÆLG DIT TOV MED OMHU.

Se evt. godt tilbud på et her:

SE DIG FOR
Vær sikker på, at der er plads nok omkring dig, så du ikke rammer noget (eller nogen) med dit tov.
Tovet skal være så langt, at du når du står på det, kan enderne nå op til dine armhuler.

BRUG SKO
At sjippe barfodet får dig måske til at se cool ud, men tro mig – dine fødder vil ikke kunne lide det.
Vælg sko med støtte i anklen og underfod og helst med så flad og fleksibel sål som muligt.

VÆR STILLE
Dine fødder skal lande blødt efter hvert afsæt, land med fodsålen først og rul derfra tilbage mod hælen. Det er den modsatte fodbevægelse i forhold til løbeteknik.

HOLD DIT HOVED LØFTET
Holdning er en vigtigt del af god sjippeteknik. Hvis du konstant kigger på dine fødder, vil du overstrække dine nakkemuskler.

Husk at sjipning handler om teknik og koordination. Start med basic øvelsen og bevæg dig derfra gradvis over i nogle af de andre og svære teknikker.
Husk øvelse gør mester.