Fitnews
Subscribe
7 dages Yoga retreat i Andalusien med Ina Thanild
  • Artikler
    • Fitness
    • Styrketræning
    • Løb
    • Vægttab
    • Anti ageing
    • Hjemmetræning
    • Holdtræning
    • Kost og ernæring
    • Motivation
    • Ny forskning
    • Profil interview
    • Wellness
    • Yoga
    • Aktiv ferie
  • B2B
    • Boutique Studios
    • Forretningsudvikling
    • Gym Management
    • Krisehåndtering
    • Ny teknologi
    • Studiebesøg
    • Træningskoncepter
  • Magasinet
  • Partnere
    • Sundhedspartnere
    • Bliv Fitnews PRO partner
  • Artikler
    • Fitness
    • Styrketræning
    • Løb
    • Vægttab
    • Anti ageing
    • Hjemmetræning
    • Holdtræning
    • Kost og ernæring
    • Motivation
    • Ny forskning
    • Profil interview
    • Wellness
    • Yoga
    • Aktiv ferie
  • B2B
    • Boutique Studios
    • Forretningsudvikling
    • Gym Management
    • Krisehåndtering
    • Ny teknologi
    • Studiebesøg
    • Træningskoncepter
  • Magasinet
  • Partnere
    • Sundhedspartnere
    • Bliv Fitnews PRO partner
No Result
View All Result
Fitnews
No Result
View All Result
Home B2B

M&M Fitness Club adskiller sig via design og branding af høj kvalitet

25. januar 2023
in Gym Management
166
M&M fitnes-ny åbning
Del på FacebookDel på TwitterDel på LinkedIn
Indhold gem
1) Konstant udvikling og klare mål
2) Satser på langsigtede partnerskaber
3) M&M Fitness – tror på at branding og design gør en forskel
4) Man skal have modet til at investere

Gruppefitness er en oplevelsesrig og motiverende service, som fitnessklubber kan tilbyde deres kunder. I bedste fald forstærkes motivationen af ​​design, atmosfære og udstyr af høj kvalitet.

Udnyttelse af ​​plads og indretning er med til at give et fitness center sit helt eget unikt udtryk.

Forskellige typer af boutique fitness studio´s er ikke mindst blandt de yngre generationer blevet utroligt populære, ikke mindst på grund af deres inspirerende design.

Traditionelle fitnesscentre har taget udfordringen op og bragt deres egen karakteristiske stil frem i designet af deres faciliteter, så deres kunder kan nyde atmosfæren og de vel designede rum, uden at der bliver gået på kompromis med servicen.

Et sådanne sted er M&M Fitness Club fra Turku-regionen i Finland. Deres koncept er opbygget på design af høj kvalitet med øje for hver detalje. Partnerne er nøje udvalgt for at forbedre kluboplevelsen yderligere, og her er partnere som Technogym, Eleiko og Les Mills med til at styrke konceptet.

I løbet af det seneste årti er virksomheden vokset, og nye tjenester og klubber er kommet til. I år er den første klub uden for Turku, i Vaasa, også blevet åbnet.

Vi har talt med Jani Hurme, CEO for M&M om deres mål, vision og hvad kvalitet og branding betyder i deres daglige forretning.

Omkring M&M Fitness Clubs baggrund fortællerJani Hurme:

“I Finland, i begyndelsen af ​​2000’erne, da fitnessbranchen først begyndte at modnes fra motionscentre af garagetypen til fitnessklubber med fuld service, var M&M i front med at skabe den nye kultur.

Vi har været i branchen i godt 30 år hovedsageligt i Turku-området. I de senere år er vi vokset fra en klub til tre i Turku og har åbnet en ny klub i Vaasa, den første uden for Turku. Jeg startede som medejer for over 20 år siden, og omkring samme tid åbnede vi vores største daværende klub, hvilket var et klart skridt mod full-service klubber.”

Konstant udvikling og klare mål

Netop omkring hvad begrebet full-service klub dækker over, fortæller Jani:  “Vores mål er at tilbyde vores medlemmer en mangfoldighed af tjenester af høj kvalitet i inspirerende omgivelser.

Uanset om et medlem ønsker at nyde fitnesscentret, saunaen, massøren, gruppe-fitness eller personlig træning, finder de alle tjenesterne under ét tag”.

Første prioritet er altid at finde en lokation med en god placering til klubben og derfra begynde at designe indretningen. Omkring dette fortæller Jani:

“I et fitnesscenter af høj kvalitet er hver detalje gennemtænkt og præcist designet og placeret. Det er meget sjældent, at en lokation er opbygget fra bunden af med et fitnesscenter i tankerne. Derfor er der ingen færdige koncepter, der vil fungere for alle, så man skal altid være parat til at ændre designet efter forholdene.

Og selvfølgelig skal man nogle gange tilpasse sig lokalerne. Et godt eksempel er vores indendørs cykelstudie på M&M Kupittaa, hvor der var meget højt til loftet. Vi besluttede derfor at udnytte det høje loft og byggede en balkon i cykelstudiet.
I første omgang var vores entreprenør uenig i ideen og sagde, at det ikke ville fungere. Men nogle gange skal man bare stole på sig selv og sin vision. Balkonen har fungeret godt i praksis, og mange af vores kunder ønsker specifikt at cykle oppe på den.”

M&M fitness - the trip
M&M har introduceret Les Mills “The Trip” i deres nyeste klub, fordi de ønskede at bringe noget unikt og friskt til indendørs cykling.

Satser på langsigtede partnerskaber

En anden strategi, der altid gør sig gældende hos M&M, er, at de altid vælger at indgå i langsigtede partnerskaber med deres serviceudbydere. Om baggrunden for det beretter Jani:

“Med Les Mills har vi for eksempel haft et langt samarbejde. M&M og Les Mills har grundliggende en ens forretningstilgang, hvor det altid handler om at udvikle nye tjenester og bevæge sig fremad.
Jeg tror, ​​at det er en af ​​grundene til, at partnerskabet har været så godt et match.

Vi introducerede Les Mills “The Trip” i vores nyeste klub, fordi vi ønskede at bringe noget unikt og friskt til indendørs cykling.

På trods af at de sidste 2,5 år har været en udfordrende tid, så er antallet af kunder faktisk steget, og “The Trip”-timerne er ofte fyldte. Det er et godt tegn, og baseret på antallet af kunder har “The Trip” vist sig at være et interessant produkt.”

I det hele taget anser Jani virtuelle programmer som en god aktivitet til at understøtte behovene for de motionister, der foretrækker holdaktiviteter.

“For eksempel giver de på helligdage vores medlemmer mulighed for at træne deres yndlingstimer helt efter deres eget skema. Ligesom at virtuelle programmer også kan være med til at sænke tærsklen for, hvornår medlemmerne føler sig klar til at deltage på live-undervisnings klasser.”

M&M Fitness -1
Hos M&M designes altid ud fra den faktiske plads. Et godt eksempel er indendørs cykelstudie i Kupittaa, hvor der var meget højt til loftet., hvilket blev udnyttet til at bygge en balkon.

M&M Fitness – tror på at branding og design gør en forskel

Det er tydeligt at fornemme, at Jani brænder for design og har en klar vision med, hvad M&M Club skal udtrykke. Men hvor kommer hans vision og inspiration fra?

“Jeg nyder at være kreativ og skabe nye designs. Hvis jeg ikke var i denne branche, ville jeg sandsynligvis have været beskæftiget med design eller indretning.
Jeg har haft en karriere i hockey, og jeg har også studeret båddesign, og det har givet mig et grundlag for at designe vores faciliteter.

Jeg kombinerer ofte forskellige ideer og tilpasser dem efter rummet. Jeg begynder at skabe og designe konceptet ud fra den faktiske plads, vi har til det. Alt skal være i harmoni med lokalerne. Jeg tror på, at udstyr og branding af høj kvalitet vil være med til, at vi adskiller os positivt. Jeg vil gerne have, at alle, der går ind i en af ​​vores klubber, ved, at de går ind i en M&M-Club, så alle vores receptionsområder er i det samme karakteristiske design.”

Man skal have modet til at investere

M&M Fitness -Jani Hurme
Jani Hurme, CEO for M&M Fitness

For Jani er det også vigtigt at understrege, at man som udbyder skal have modet til at investere og stole på, at kunderne også vil lægge mærke til og værdsætte, at faciliteterne hele tiden bliver forbedret.

“Vi kommunikerer til vores kunder, at vi ønsker at udvikle og servicere dem, også hvad angår faciliteter og udstyr. Vi foretog en stor investering i vores Kupittaa-Club denne sommer, indendørscyklerne blev fornyet, gulvene blev lavet om, og samtidig blev kredsløbssektionen udvidet til balkonen. Det gav vores kunder mere plads og et sikrere, større område at træne på.”

I Finland er ​​lavbudget fitnesscentre også på fremmarch, og branchen har ændret sig, så konkurrencen er hele tiden blevet hårdere. Men selvom forretningen er blevet mere hektisk på grund af eftervirkningen af ​​pandemien, og på trods af at langsigtede planer er slået fejl igen og igen, og beslutninger skal træffes hurtigere, så er Jani optimist:

“Jeg tror på, at høj kvalitet indenfor såvel service som udstyr også i fremtiden vil være noget, som folk sætter pris på. Den bedste feedback kommer fra kunderne – og at vores medlemmer er vendt tilbage til vores klubber.”

 

Læs også artiklen om Charlottehavens satsning på udendørstræning her

Andre læse også disse artikler

ansigtsgenkendelse - åbning
B2B

Ansigtsgenkendelse vinder udbredelse i fitnesscentre

11. august 2022
momsfritagelse - fitness
B2B

Momsfritagelse på fitnessydelser eller ej?

22. februar 2022
amerikanske fitnessmarked-åbning
B2B

Hvad sker der på det amerikanske fitnessmarked?

15. februar 2022
fitnessforbruger
B2B

Fitness forbruger adfærd – under og efter Covid-19

3. januar 2022
wellness
B2B

Wellcome Fitness & Spa søger General Manager

3. januar 2022
fitness comfort
B2B

Fitness Comfort Kvalitetslæder til fitnesscentre

4. december 2021

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

fitnews-sortpng
partner-sports-bannerjpg
les-mills-smart-tech-350x350jpg
350x350-1jpg
tanita-mc780-350x350pxjpg
apollo-bannerjpg
wf-bannerjpg
fitnewsbanner350x350png
bannerf1jpg
banner-starfitjpg
fitnessengros-fitnewspng
banner-bm-fitnessjpg
dadfitnewsbannerjpg
skill-line1080x1080jpg
banner-fitpartnerjpg
justfacefitnewsbanner350x350jpg
banner-fitnessgruppenpng

Vi anbefaler

knogleskørhed

Knogleskørhed – 5 tips til forebyggelse

30. april 2022
PureGym

Fitness World skifter navn til PureGym

11. oktober 2022
pfas - åbning

Forskere finder direkte sammenhæng mellem PFAS og overvægt

20. april 2023
doping ring

Dansker sigtet som manden bag stor doping ring

12. november 2021
Yoga Games

Yoga Games – Skandinaviens største yogaevent kommer til Båstad

3. august 2022

Mest læste artikler

  • PureGym

    Fitness World skifter navn til PureGym

    920 shares
    Share 368 Tweet 230
  • Kunstige sødemidler – er måske ikke så harmløse, som tidligere antaget

    421 shares
    Share 168 Tweet 105
  • Oxygen Sports Club

    395 shares
    Share 158 Tweet 99
  • Styrketræning over 50 år – her er 6 gode grunde til at gå i gang

    760 shares
    Share 304 Tweet 190
  • Fitness World solgt til britiske PureGym

    393 shares
    Share 157 Tweet 98
  • De første Fitness World centre skifter nu navn til PureGym

    361 shares
    Share 144 Tweet 90
Kom på forkant med fremtiden

Tilmeld dig nyhedsbrev og få adgang til den information du behøver for at være den bedste version af dig selv og bliv løbende opdateret på de seneste nyheder og trends indenfor en branche i hastig vækst.

Fitnews


Fitnews.dk giver dig relevante nyheder, tips og tricks samt portrætter og baggrund.

Som portal vil vi samle den danske fitnessbranche og være med til at gøre den bedre for både center-ejere, personlige trænere, andre aktører og medlemmer.

QUICK LINKS

  • B2B nyt
  • Læs magasinet online
  • Sundhedspartnere
  • Annoncering på fitnews.dk

© 2022 Fitnews.dk / Alle rettigheder forbeholdt. Design by PR360.com

  • Om Fitnews
  • Annoncering
  • GDPR & Privatlivspolitik
No Result
View All Result
  • Artikler
    • Fitness
    • Styrketræning
    • Løb
    • Vægttab
    • Anti ageing
    • Hjemmetræning
    • Holdtræning
    • Kost og ernæring
    • Motivation
    • Ny forskning
    • Profil interview
    • Wellness
    • Yoga
    • Aktiv ferie
  • B2B
    • Boutique Studios
    • Forretningsudvikling
    • Gym Management
    • Krisehåndtering
    • Ny teknologi
    • Studiebesøg
    • Træningskoncepter
  • Magasinet
  • Partnere
    • Sundhedspartnere
    • Bliv Fitnews PRO partner

© 2021 Fitnews.dk

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In