Fitnews
Subscribe
7 dages Yoga retreat i Andalusien med Ina Thanild
  • Artikler
    • Fitness
    • Styrketræning
    • Løb
    • Vægttab
    • Anti ageing
    • Hjemmetræning
    • Holdtræning
    • Kost og ernæring
    • Motivation
    • Ny forskning
    • Profil interview
    • Wellness
    • Yoga
    • Aktiv ferie
  • B2B
    • Boutique Studios
    • Forretningsudvikling
    • Gym Management
    • Krisehåndtering
    • Ny teknologi
    • Studiebesøg
    • Træningskoncepter
  • Magasinet
  • Partnere
    • Sundhedspartnere
    • Bliv Fitnews PRO partner
  • Artikler
    • Fitness
    • Styrketræning
    • Løb
    • Vægttab
    • Anti ageing
    • Hjemmetræning
    • Holdtræning
    • Kost og ernæring
    • Motivation
    • Ny forskning
    • Profil interview
    • Wellness
    • Yoga
    • Aktiv ferie
  • B2B
    • Boutique Studios
    • Forretningsudvikling
    • Gym Management
    • Krisehåndtering
    • Ny teknologi
    • Studiebesøg
    • Træningskoncepter
  • Magasinet
  • Partnere
    • Sundhedspartnere
    • Bliv Fitnews PRO partner
No Result
View All Result
Fitnews
No Result
View All Result
Home B2B

Mudo Gym Ulsrud – et casestudie i lancering af gruppefitness i en kampsports- og fitness-orienteret klub.

26. november 2022
in B2B, Forretningsudvikling
157
Gruppefitness - Mudo Gym
Del på FacebookDel på TwitterDel på LinkedIn
Indhold gem
1) Kom godt i gang – Uddannelse og markedsføring
2) Jagten på superstjernerne
3) Sjov lancerings event
4) Afvikling- og udvikling af gruppefitness

Mudo Gym Ulsrud i Oslo åbnede under Marius og Camilla Skogsruds ejerskab tilbage i 2017 og havde på det tidspunkt ikke meget erfaring med gruppefitness.

Marius havde dengang et lille “garage” motionscenter, hvor 10 af hans venner og naboer trænede jævnligt. Men han havde også en drøm om en dag at drive sit egen fitnesscenter, så det er virkelig en drøm, der er gået i opfyldelse. Vi har talt med Marius om hvordan det var at lancere gruppefitness i et kampsports- og fitness-orienteret center. Hvad er deres vigtigste udfordringer, succeser og fremtidsplaner.

Mudo Gym Ulsrud har nu fungeret normalt uden begrænsninger i godt et år. I begyndelsen tilbød de hovedsageligt kampsport, men senere blev andre træningsydelser integrerede i deres tilbud. Marius havde et ønske om at gøre klubben mere attraktiv for et bredere publikum, og det var her at Les Mills kom ind i billedet.

Gruppefitness-timerne har nu kørt siden august i år. Klasserne afvikles i et stort studie, der har plads til omkring 25 medlemmer pr klasse. Omkring dette fortæller Marius:

“Mudo Gym er en kæde af klubber, der hovedsageligt har fokus på kampsport som deres holdtrænings tilbud. Vi havde ikke meget erfaring med gruppefitness, så vi anså et samarbejde med Les Mills som en god idé. Kundechefen for Les Mills i Norge, Sanna Hagbacke, har støttet os fra begyndelsen, og har hjulpet med at vælge det rigtige mix af programmer specifikt til vores klub samt med opbygge et fantastisk gruppetræningsprogram.”

Sanna kommenterer også på det nye partnerskab: ”Fra begyndelsen med Mudo Gym Ulsrud kunne jeg se succesens ånd. Og med den måde Marius og Camilla udvikler deres klub på, ser ind i fremtiden og lytter til mine råd, ved jeg, at vores rejse sammen bliver lang.“

Kom godt i gang – Uddannelse og markedsføring

Gruppefitness - Marius og Camilla
Marius og Camilla Skogsruds der har haft Mudo Gym siden 2017 fortæller om deres erfaring med at implementere gruppefitness

Camilla deltog i Group Fitness Management (GFM) uddannelsen fra Les Mills, før de lancerede gruppefitness klasserne på Mudo.

GFM er en 2-dages uddannelse, der dækker emner som rekruttering, marketing og planlægning. Uddannelsen er intensiv, mens den leverer friske ideer om, hvordan man administrerer gruppefitness-tjenesterne og sætter de rigtige mål.

Teamet hos Mudo startede markedsføring og indsamling af kundeemner i marts ved at gøre brug af markedsføringsmateriale leveret af Les Mills via Marketing Studio.

“Marketing Studio er meget nemt at bruge, og vi har valgt en masse færdigt materiale fra det til vores markedsføring. Vi gjorde en stort markedsførings indsats på de nye klasser, Les Mills CORE®, BODYATTACK® og BODYPUMP®.

Instagram er en af ​​de vigtigste platforme, men vi ser også at TikTok og Snapchat populære blandt de yngre medlemmer der er født omkring 2007. Vi brugte også Google Adds og forskellige medieplatforme for at sikre, at vi nåede ud til et bredt publikum.

Vores koncept er at være en klub for hele familien, og vi ser værdi i at fokusere markedsføringen på de yngre grupper, såvel som dem der snart bliver voksne.”

Jagten på superstjernerne

“De fleste af vores instruktører var kampsports- og fitnessinstruktører, så vi skulle også rekruttere uden for klubben. Vi brugte en velkendt online platform i Norge til at rekruttere fra. Vores mål var at finde 4 ansøgere til at uddanne sig til Les Mills konceptklasserne, og vi fik 50 ansøgere fra platformen. Vi indsnævrede det ved hjælp af interviews og fandt de rigtige instruktører til at ansætte og uddanne.

Vores mål er at fordoble antallet af ugentlige klasser inden årets udgang, og vi vil også tilføje nye programmer, så rekrutteringen er en løbende proces.”

Sjov lancerings event

”Før vores lancerings event bad vi medlemmerne om at tilmelde sig via en formular, de udfyldte. Min idé med formularen var at få alle til at se på alle de tilbud, vi har. Selvom du bare vil træne BODYPUMP, skal du se alt, hvad vi har på tilbud, når du tilmelder dig.

På vores åbningsdag og lancerings event var de fleste af klasserne fuldt bookede. Vi havde en 3-timers lancerings fest med 15-minutters klasser back-to-back. Det var meget sjovt for alle. Vi havde en kæmpe kage, og vi troede, at vi overdrev det med 70 stykker, men i slutningen af ​​festen var kagen helt væk.

I løbet af de 3 timer havde vi flere hundrede mennesker, der tjekkede de nye klasser og de nye faciliteter ud.”

Afvikling- og udvikling af gruppefitness

”Vi har for nylig udført en kundeundersøgelse, så medlemmerne kan give os feedback på de nye ydelser, fortælle hvad de synes om det nye skema og tiderne for undervisningen. På denne måde kan vi udvikle det, så det passer bedre til medlemmernes behov. Vi fokusere på et månedligt abonnement, og det tror vi er vejen frem.

Vi vil gerne have succes, men jeg er altid ydmyg. Folk kan nemt flytte til en anden klub, så vi har fokus på virkelig at holde dem glade. “

“De unge generationer er meget interesserede i styrketræning, så jeg tror på, at hold som BODYPUMP fortsat vil være populære. Ser man på branchen for 10 år siden, var styrketræning ikke så populær blandt de yngre generationer, som det er nu.

”Ifølge vores seneste undersøgelse har vores medlemmer rangeret balance, udstrækning og styrke som klasser, de allerhelst vil deltage i. Vi har allerede yogatimer, hvor en lille gruppe medlemmer deltager regelmæssigt. Vi skulle finde en klasse, der havde de elementer, medlemmerne ledte efter, og som ville passe godt til et større publikum.

Derfor besluttede vi at starte Les Mills BODYBALANCE® klasser som det næste nye program i skemaet. BODYBALANCE er en blanding af Yoga, Tai Chi og Pilates og er velegnet til alle. Vi ved, at dette program vil være fantastisk at tilføje til vores tidsplan, og det vil passe til en stor del af vores medlemmer. De første instruktører er blevet uddannet nu, og vi vil snart have det på skemaet. Det er spændende.”

Du kan se mere fra Mudo Gym her:

At komme godt fra start med gruppefitness på Mudo Gym Ulsrud er en kontinuerlig rejse, og vi er spændte på at se, hvad der bliver det næste. Følg med, når vi besøger dem igen i starten af ​​2023 for at se, hvordan de klarer sig mod deres ambitiøse mål.

Læs også artiklen om holdtrænings stigende popularitet her

Andre læse også disse artikler

Strength Development _SD finland
B2B

Strength Development lanceres i Finland

23. maj 2023
European health and fitness -1
B2B

European Health and Fitness Market Report 2023 : Viser atter vækst

16. maj 2023
Fitness world mister medlemmer
B2B

Fitness World mister medlemmer – 100.000 færre end i 2019

13. maj 2023
Technogym Village
B2B

Technogym Village en del af Giro d’Italia

12. maj 2023
bodyman -åbning
B2B

Bodyman er gået konkurs

10. maj 2023
oxygen sports club - alt åbning
B2B

Oxygen Sports Club

27. april 2023

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

fitnessengros-fitnewspng
banner-fitnessgruppenpng
tanita-mc780-350x350pxjpg
banner-fitpartnerjpg
wf-bannerjpg
partner-sports-bannerjpg
banner-starfitjpg
bannerf1jpg
apollo-bannerjpg
fitnewsbanner350x350png
dadfitnewsbannerjpg
350x350-1jpg
les-mills-smart-tech-350x350jpg
skill-line1080x1080jpg
justfacefitnewsbanner350x350jpg
banner-bm-fitnessjpg
fitnews-sortpng

Vi anbefaler

positiv effekt hos parkingson

Specifik boksetræning har positiv effekt hos Parkinson patienter

10. oktober 2021
effektiv målsætning

NÅ DIT MÅL – 7 trin til effektiv målsætning

21. november 2021
fitness trends 2020

Fitness trends 2020 – Hvad er In og hvad er yt?

16. oktober 2021
Fitness Trends 2023

Fitness Trends 2023

12. januar 2023
Løb hurtigere

Løb hurtigere med intervaltræning

21. november 2021

Mest læste artikler

  • PureGym

    Fitness World skifter navn til PureGym

    920 shares
    Share 368 Tweet 230
  • Kunstige sødemidler – er måske ikke så harmløse, som tidligere antaget

    421 shares
    Share 168 Tweet 105
  • Oxygen Sports Club

    395 shares
    Share 158 Tweet 99
  • Styrketræning over 50 år – her er 6 gode grunde til at gå i gang

    760 shares
    Share 304 Tweet 190
  • Fitness World solgt til britiske PureGym

    393 shares
    Share 157 Tweet 98
  • De første Fitness World centre skifter nu navn til PureGym

    361 shares
    Share 144 Tweet 90
Kom på forkant med fremtiden

Tilmeld dig nyhedsbrev og få adgang til den information du behøver for at være den bedste version af dig selv og bliv løbende opdateret på de seneste nyheder og trends indenfor en branche i hastig vækst.

Fitnews


Fitnews.dk giver dig relevante nyheder, tips og tricks samt portrætter og baggrund.

Som portal vil vi samle den danske fitnessbranche og være med til at gøre den bedre for både center-ejere, personlige trænere, andre aktører og medlemmer.

QUICK LINKS

  • B2B nyt
  • Læs magasinet online
  • Sundhedspartnere
  • Annoncering på fitnews.dk

© 2022 Fitnews.dk / Alle rettigheder forbeholdt. Design by PR360.com

  • Om Fitnews
  • Annoncering
  • GDPR & Privatlivspolitik
No Result
View All Result
  • Artikler
    • Fitness
    • Styrketræning
    • Løb
    • Vægttab
    • Anti ageing
    • Hjemmetræning
    • Holdtræning
    • Kost og ernæring
    • Motivation
    • Ny forskning
    • Profil interview
    • Wellness
    • Yoga
    • Aktiv ferie
  • B2B
    • Boutique Studios
    • Forretningsudvikling
    • Gym Management
    • Krisehåndtering
    • Ny teknologi
    • Studiebesøg
    • Træningskoncepter
  • Magasinet
  • Partnere
    • Sundhedspartnere
    • Bliv Fitnews PRO partner

© 2021 Fitnews.dk

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In