Fitnews
Subscribe
CBD Arthritis gel- Gigt gel med kølende effekt som har dokumenteret smertelindring
  • Artikler
    • Fitness
    • Styrketræning
    • Løb
    • Vægttab
    • Anti ageing
    • Hjemmetræning
    • Holdtræning
    • Kost og ernæring
    • Motivation
    • Ny forskning
    • Profil interview
    • Wellness
    • Yoga
    • Aktiv ferie
  • B2B
    • Boutique Studios
    • Forretningsudvikling
    • Gym Management
    • Krisehåndtering
    • Ny teknologi
    • Studiebesøg
    • Træningskoncepter
  • Magasinet
  • Partnere
    • Sundhedspartnere
    • Bliv Fitnews PRO partner
  • Artikler
    • Fitness
    • Styrketræning
    • Løb
    • Vægttab
    • Anti ageing
    • Hjemmetræning
    • Holdtræning
    • Kost og ernæring
    • Motivation
    • Ny forskning
    • Profil interview
    • Wellness
    • Yoga
    • Aktiv ferie
  • B2B
    • Boutique Studios
    • Forretningsudvikling
    • Gym Management
    • Krisehåndtering
    • Ny teknologi
    • Studiebesøg
    • Træningskoncepter
  • Magasinet
  • Partnere
    • Sundhedspartnere
    • Bliv Fitnews PRO partner
No Result
View All Result
Fitnews
No Result
View All Result
Forside B2B

8 Fitness tendenser der får betydning efter Corona

Annus horribilis er latin og betyder ”frygteligt år”, og med den verdensomspændende Corona-pandemi, der har skabt ændringer i hele vores samfund, har også fitnessbranchen oplevet rystelser af det fundament, som branchen har etableret sig på.

4. december 2021
in B2B, Forretningsudvikling, Krisehåndtering
163
fitness tendeser
Del på FacebookDel på TwitterDel på LinkedIn

Fitness tendenser kommer normalt med kommercielle interesser som afsender. Men en krise kan også have en afgørende indflydelse på fremtidige tendenser, og der er ingen tvivl om, at de mange forandringer, som alle har oplevet i det forgangne år, også vil sætte sit præg på branchen de kommende år. Vi giver her 8 bud på, hvad der bliver vigtigt de næste år.

Tekst: Steen Broford / Foto: Shutterstock

Evnen til at omfavne forandringer og se nye muligheder i et scenarie, der konstant ændrede sig, har været essentielt igennem hele 2020. Der skal ikke herske tvivl om, at de mange foran­­d­ringer, som alle har oplevet i det forgangne år, også vil have konsekvenser for, hvordan forbrugerne fremover tænker “sundhed”.

Related articles

Tilpasning af fitness til Generation Z

Antallet af fitnesscentre er stagneret og væksten sat på pause

Hvor kunderne tidligere har været tiltrukket af de gevinster, der var forbundet med at blive stærkere, slankere og mere energiske, så vil fremtiden efter pandemien også betyde, at vi vil se langt flere sundhedsorienterede og mere holistiske tilbud dukke op. Ligesom også specialisering, især med henblik på forebyggelse og med risikogrupper som potentielt nyt klientel. Så derfor er det passende at præsentere noget af den lærdom, vi trods alt fik tilegnet os igennem branchens hidtil sværeste 12 måneder.

Derfor er det vigtig at være forandringsparat

Harvard University foretog for en del år siden en undersøgelse, som forudsagde tre ting, der ville være betydningsfulde for det kommende år. De forudsigelser viste sig også at være rigtige for hvert år derefter. Harvard undersøgelsen for­udsagde, at der først og fremmest ville være flere ændringer end nogensinde før. For det andet ville der i det kommende år være mere konkurrence end nogensinde før. For det tredje ville der i det kommende år være flere muligheder end nogensinde før.

Den fjerde konklusion, der var indeholdt i en fodnote, sagde, at de, der ikke tilpassede sig den hurtige forandrings­hastighed, reagerer på den stigende konkurrence eller udnytter de nye muligheder, der blev tilgængelige, ville være uden job inden for to år.

 

fitness tendenser - focus på hygiejne
Det er indlysende, at fokus på høj hygiejne standard er i det enkelte fitnesscenters egen interesse. For 2021/22 kommer mere end noget andet til at handle om at genvinde kundernes tillid

Fitness tendenser #1. Fitnesscentre skal opfylde høje hygiejnestandarder

Mange af branchens tidligere kunder har formået at bibeholde deres træningsvaner på egen hånd, såvel under som efter lockdown-perioden. Det kan være sket via løb, gåture, øvelser på egen hånd eller ved hjælp af digitale tjenester.

Nogle kunder har til hensigt at fortsætte denne alternative træning også i fremtiden. Og selv de fitnessentusiaster, der fremover stadigvæk vil benytte sig af det lokale fitnesscenter (og det er heldigvis de fleste), vil stille betingelser om, at træning ikke er forbundet med øget risiko for Corona eller anden infektion.

F.eks. angiver hele 40 procent af de adspurgte medlemmer af tyske fitnesscentre i undersøgelsen “Fitness in times of Corona” udformet af den tyske brancheforening for fitness og sundhed (DIFG), at deres fremtidige besøg vil være afhængig af indførelsen af ​​sundhedsbeskyttel­sesforanstaltninger.

Så det er indlysende, at netop fokus på dette er i det enkelte fitnesscenters egen interesse. For 2021 kommer mere end noget andet til at handle om at genvinde kundernes tillid, og netop høj hygiejnestandard er den mest grundlæggende betingelse for dette.

 

fitness tendenser - ældre 2
Flere vil fremover have et ønske om netop at styrke deres immunforsvar, og de vil få brug for de rigtige og sikre tilbud til at gøre dette.

Fitness tendenser #2. En bredere sundheds­orienteret tilgang indenfor fitness-tilbud

Vores oplevelser under pandemien har skabt et øget fokus på den individuelle sundhed for mange mennesker, og det kan have mange positive fremadrettede effekter for fitnessbranchen. For er der noget, som stort set alle eksperter kan blive enige om, så er det, at regelmæssig træning styrker immunforsvaret.

Flere vil fremover have et ønske om netop at styrke deres imunforsvar, og de vil få brug for de rigtige og sikre tilbud til at gøre dette. Men for at få denne målgruppe i tale, hvoraf mange ikke tidligere har benyttet sig af branchens ydelser, kan det også være nødvendigt at tænke i, hvordan den enkelte forretning bedst fremtræder som et sundhedsorienteret fitnesscenter, fremfor blot et sted hvor der trænes.

Netop det image som sundhedsorienteret fitnesscenter vil også være mere “spiseligt”, hvis man som udbyder ønsker at fremme samarbejdet med lokale virksomheder omkring deres trænings- og sundhedstiltag.

 

fitness tendenser - lobbyisme
Skal branchen fremadrettet have en bed­re offentlig gennemslagskraft, er det vigtigt at såvel udbydere som leverandører bakker op omkring brancheorganisationer

Fitness tendenser #3. Øget fokus på lobbyvirksomhed

Fitnessbranchen er relativ ung, og for de enkelte udbydere har fokus hidtil stort set været på drift, anskaffelser, vækst og fusioner. Pandemien har imidlertid fremhævet en næsten total mangel på kendskab til sektoren samfundsmæssige værdi hos regeringen herhjemme, såvel som i andre lande verden over. Brancheorganisationer har herhjemme såvel som i udlandet kæmpet en brav kamp for at få deres stemmer hørt. Hvis branchen fremadrettet skal have en bed­re offentlig gennemslagskraft, kræver det en øget lobbyvirksomhed, hvor såvel udbydere som leverandører bakker op omkring brancheorganisationer, så der fremadrettet kan findes de fornødne økonomiske midler, som skal til for at give branchen en stærkere fælles stemme i den offentlige debat.

 

fitness tendenser - differenciering
Differentieret og målgruppe orienteret træning er mere end blot forbigående fitness tendenser, de er obligatorisk, hvis du som udbyder vil følge med udviklingen.

Fitness tendenser #4. Differentieret og målgruppe orienteret træning

Uanset om det er mediebrug, købsadfærd eller rejser: Individualisering skri­der fremad på alle livets områder. Det gælder naturligvis også indenfor de enkelte kunders fitnessønsker. Uanset om det handler om træning med høj intensitet eller en specifik yogaform eller andre træningstrends – differentieret og målgruppeorienteret træning er obligatorisk, hvis du som udbyder vil følge med udviklingen.
Allround fitnessscentre vil fortsat eksi­stere. Men boutique- og specialstudier med skræddersyede tilbud vil tiltrække flere og flere kunder. Og i disse vanske­lige tider kan specialisering også vise sig at være økonomisk attraktiv for fitnessscentre. For jo mere specielle dine tilbud er, jo flere penge kan du kræve af din kunder.

 

fitness tendenser - ældre
For Corona risikogrupper og ældre er sundhed og fitness lige så vigtig som for resten af ​​befolkningen.

Fitness tendenser #5. Særtilbud for Corona risikogrupper og ældre

For Corona risikogrupper og ældre er sundhed og fitness lige så vigtig som for resten af ​​befolkningen. Det gør seniorer til en kernemålgruppe, der skal opsøges med specielle tilbud og træningsmuligheder. Dette kan variere fra individuel træning eller træning i små træningsgrupper til specielle lokaler og digitale tilbud til risikofri træning derhjemme.

 

fitness tendenser
Beviserne for at fedme er associeret med øget sårbarhed over for Covid-19 har ført til et fornyet fokus på såvel overvægt som fedme.

Fitness tendenser #6. Vægttab i forbindelse med sundhedsfremme

En undersøgelse udført i Storbritannien har påvist, at overvægt øger risikoen for at dø af Covid-19 med 40%, mens en anden undersøgelse fra New York viser, at overvægt var den næststørste risikofaktor efter alder for hospitals indlagte Corona patienter.

Og eftersom de fleste overvægtige mennesker befinder sig i Danmark og de øvrige 30 mest industrialiserede lande, så er der et stort vækstpotentiale i denne målgruppe. Men det kræver et markant skift i markedsføring, hvor vægttabs markedsføring i fitnessbranchen hidtil har haft fokus på kosmetiske ændringer, bør fokus fremover ligge på fordelene ved vægttab i forbindelse med alment sundhedsfremme.

 

fitness tendenser
Såvel outdoor træning som online træning har opnået stor udbredelse under nedlukningen og bør betragtes som blivende fitness tendenser.

Fitness tendenser #7. Fokus på online og udendørs træning

Under en periode med nedlukkede fitnessscentre har mange brugere orienteret sig imod online træningstilbud og inkludering af udendørs aktiviteter og et øget fokus på online tilbud og nye apps og wearables, samt supplerende udendørs aktiviteter tegner til at blive et branche-must fremover.

 

Fitness tendenser yoga
Flere og flere mennesker ønsker at kombinere fysisk træning med mental afslapning.

Fitness tendenser #8 Mindset: Forbindelse af krop og sind i træning

Interessen for yoga, pilates eller tilsvarende Body/Mind træning var allerede i vækst før Corona. Men den er kun blevet intensiveret af pandemien. Flere og flere mennesker ønsker at kombinere fysisk træning med mental afslapning.

Et behov der ikke blot udløses af jobrelateret stress, også af såvel den økonomiske som den helbredsmæssige frygt mange har oplevet i forbindelse med pandemien.

Er det tid til at gentænke din forretningsmodel?

For mange i branchen vil den nuværende Coronabølge og efterdønningerne af den betyde, at der skal gentænkes gevaldigt på den eksisterende forretningsmodel. Det kan være angstprovokerende at foretage store forandringer, men hvis du som udbyder venter for længe, så kan det være for sent.

Hvis du forestiller dig, at du kører udad en vej i din bil, og du drejer rattet skarpt til højre eller venstre, ja – så er det den retning, du vil bevæge dig i fra det øje­blik. Og hvis du holder din bil i den nye retning, så bliver det afgørende for, hvor din køretur ender. Moralen er ganske simpel. Din fremtid bestemmes ikke af, hvordan du kørte i går, eller hvordan du kører i morgen. Den bestemmes ene og alene af, hvad du tænker og gør lige nu.

Se også denne Fitness Trends 2021

Tags: fitness forretnings udviklingfitness trendsfitnessmanagementforretningsudviklingkrisehåndtering

Andre læse også disse artikler

Tilpasning af fintess til Generation Z - åbning
B2B

Tilpasning af fitness til Generation Z

31. januar 2023
fitnesscentre - idan
B2B

Antallet af fitnesscentre er stagneret og væksten sat på pause

27. januar 2023
M&M fitnes-ny åbning
B2B

M&M Fitness Club adskiller sig via design og branding af høj kvalitet

25. januar 2023
Fitness Trends 2023
Internationalt nyt

Fitness Trends 2023

12. januar 2023
Klatrehal-1
B2B

Nu åbner Aarhus’ største klatrehal

11. januar 2023
Kaatsu Fitness - amager
B2B

Kaatsu Fitness udvider og sætter turbo på vækst

10. januar 2023
fitnews-sortpng
banner-fitnessgruppenpng
fitnessengros-fitnewspng
apollo-bannerjpg
dadfitnewsbannerjpg
banner-starfitjpg
banner-fitpartnerjpg
350x350gc3jpg
fitnews-350x350-ultimate-group-fitness-solutionjpg
banner-bm-fitnessjpg
justfacefitnewsbanner350x350jpg
350x350-1jpg

Vi anbefaler

7000 skridt om dagen

7000 skridt om dagen

21. november 2021
OCR løb åbning

OCR løb

4. december 2021
Copenhagen Pro Bodybuilding

Copenhagen Pro Bodybuilding Grand Prix – 25 år efter

17. november 2021
motion er medicin - åbning

Motion er medicin – men flere skal lære at sluge ”pillen”

24. august 2022
ny dansk fitness app

Beefit – Dansk fitness app der gør din maskinpark moderne

12. november 2021

Mest læste artikler

  • styrketræning over 50 - åbning

    Styrketræning over 50 år – her er 6 gode grunde til at gå i gang

    622 shares
    Share 249 Tweet 156
  • Kaatsu Fitness udvider og sætter turbo på vækst

    339 shares
    Share 136 Tweet 85
  • Undgå de 10 typiske fitness begynder fejl

    344 shares
    Share 138 Tweet 86
  • Fitness World skifter navn til PureGym

    378 shares
    Share 151 Tweet 95
  • Du behøver ikke dyrke vinterbadning for at opnå sundhedsfordele

    362 shares
    Share 145 Tweet 91
  • Brysttræning for kvinder – 4 effektive øvelser

    349 shares
    Share 140 Tweet 87
Kom på forkant med fremtiden

Tilmeld dig nyhedsbrev og få adgang til den information du behøver for at være den bedste version af dig selv og bliv løbende opdateret på de seneste nyheder og trends indenfor en branche i hastig vækst.

Fitnews


Fitnews.dk giver dig relevante nyheder, tips og tricks samt portrætter og baggrund.

Som portal vil vi samle den danske fitnessbranche og være med til at gøre den bedre for både center-ejere, personlige trænere, andre aktører og medlemmer.

QUICK LINKS

  • B2B nyt
  • Læs magasinet online
  • Sundhedspartnere
  • Annoncering på fitnews.dk

© 2022 Fitnews.dk / Alle rettigheder forbeholdt. Design by PR360.com

  • Om Fitnews
  • Annoncering
  • GDPR & Privatlivspolitik
No Result
View All Result
  • Artikler
    • Fitness
    • Styrketræning
    • Løb
    • Vægttab
    • Anti ageing
    • Hjemmetræning
    • Holdtræning
    • Kost og ernæring
    • Motivation
    • Ny forskning
    • Profil interview
    • Wellness
    • Yoga
    • Aktiv ferie
  • B2B
    • Boutique Studios
    • Forretningsudvikling
    • Gym Management
    • Krisehåndtering
    • Ny teknologi
    • Studiebesøg
    • Træningskoncepter
  • Magasinet
  • Partnere
    • Sundhedspartnere
    • Bliv Fitnews PRO partner

© 2021 Fitnews.dk

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In