adidas og Les Mills har netop indgået et nyt brand partnerskab, der har til formål at fremme et sammenarbejde omkring at forme fremtidens træning gennem en fusion af innovation og arv.
Samarbejdet vil søge at fremme indledning af en ny fitnessalder, hvor innovative teknologier kombineres med spændende live fitnessoplevelser for at ændre den måde, adidas-fællesskabet oplever træning på og inspirere den næste generation af træningsfans.
Den banebrydende satsningen understøttes af træningstilbud og beklædning fra adidas.
Drevet af et kollektivt engagement indenfor træning har samarbejdet blandt andet til formål, at revolutionere fitness træning ved at tilbyde forbedrede oplevelser såvel live, som digitalt. Ligesom der yderligere lanceres en ny serie af Gen-Z-fokuserede programmer.
Partnerskabet vil forbinde adiClub og Les Mills ved at tilbyde personlige træningsløsninger til over 300 millioner adiClub-medlemmer. En række eksklusive fordele vil også være tilgængelige, og flere detaljer vil snart blive afsløret.
Partnerskabet betyder også, at det nyeste adidas træningstøj, sko og tilbehør vil blive båret af atleterne fra det LES MILLS globale atletnetværk. Adidas har skabt nogle kollektioner og produkter der specifikt understøtter nøgleaktiviteter som HIIT, Styrke og Yoga og de vil være tilgængelige for både instruktører og medlemmer.
Højdepunkterne inkluderer Designed 4 Training Series™ (D4T) – en svedtransporterende beklædningsserie skabt til bevægelsesfrihed og til intens træning som LES MILLS GRIT™, samt adidas Dropset-sko, designet til at forbedre korrekt form og stabilitet til styrketræning såsom BODYPUMP™.
Samtidigt vil de førende adidas bh- og leggingskollektioner fortsætte med at bane vejen for innovation inden for sportsbeklædning til kvinder, med tøj til alle former for træning, fra BODYBALANCE™ til BODYCOMBAT™.
Aimee Arana, adidas Global, General Manager, Sportswear & Training udtaler:
“Vi er meget begejstrede for at samarbejde med Les Mills, som er et så ikonisk brand inden for fitnessverdenen. Partnerskabet vil gøre os i stand til at omfavne ny teknologi, der vil kombinere fordelene ved live-træning med mulighederne for digitale tjenester for vores adiClub-medlemmer, alt sammen understøttet af vores seneste innovation inden for træningsbeklædning, fodtøj og tilbehør.
Som en del af denne satsning er vi begejstrede for at skabe nye og unikke træningsoplevelser, der indgår i næste generations adfærd – og understøtter vores mission om at sikre, at alle kan drage fordel af det fysiske og mentale velvære, som træningen tilbyder.
Kernen i dette samarbejde er forpligtelsen til vores fælles værdier, og vi ser frem til at accelerere kvaliteten af live- og hjemmefitness og skræddersyede Les Mills programmer til vores adidas fællesskab, uanset hvor de er baseret.”
Clive Ormerod, Les Mills CEO, siger:
“Brandpartnerskabet med adidas vil redefinere fitness for den næste generation af træningsfans, drevet af vores fokus på innovation, forbindelse og motivation. Vi vil løfte træningsoplevelsen ved at kombinere det bedste fra live og digitalt for at møde folk, hvor, hvornår og hvordan de vil.
Ved at placere fællesskabet i hjertet af alt, hvad vi gør, kan vi inspirere millioner til at være mere aktive og gøre godt på vores mission om at skabe en sundere planet.”
adidas og Les Mills vil skubbe grænserne
Partnerskabet vil fremover satse på at leverer træningsoplevelser gennem digital innovation, samtidig med at der leveres live-træningsbegivenheder på et højt niveau i nøglebyer over hele kloden.
LES MILLS LIVE London-begivenhed i Oktober 2022, støttet af adidas, slog tonen an. Her var 5.000 deltagere, samlet til en af de største gruppetræningsbegivenheder nogensinde, og den første, der blev filmet i virtual reality.
I hele 2023 vil adidas og Les Mills fortsætte med at skubbe grænserne ved at skabe forbedrede live fitness oplevelser, med begivenheder, der finder sted i Singapore, Los Angeles, Stockholm, Paris, Barcelona og andre globale byer.
Les Mills udvalget af de seneste innovationer inden for træningstøj, fodtøj og tilbehør fra adidas vil være tilgængelig her
Om adidas
adidas er en global leder inden for sportsudstyrs industrien. Med hovedkvarter i Herzogenaurach/Tyskland beskæftiger virksomheden mere end 61.000 mennesker over hele kloden og omsatte for 21,2 milliarder euro i 2021.
Om Les Mills
Les Mills er den globale leder inden for gruppefitness og har skabt over 20 programmer, herunder BODYPUMP™ og BODYCOMBAT™.
Les Mills træning leveres af 130.000 certificerede instruktører i 21.000 fitnesscentre i 100 lande og via streaming platformen LES MILLS+.
Virksomheden blev grundlagt af Les Mills – en firedobbelt olympisk deltager, der åbnede sit første fitnesscenter i 1968 med en vision om at bringe elitesportstræning til masserne. Du kan se mere her.
Læs også artiklen om en ny fitness fusion her