fitnews-2 kopi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Du træner: Triceps

 

Start: Lig på en flad bænk med hovedet hvilende ved kanten.
Sørg for, at hele kroppen er i kontakt med bænken.
Grib en vægtstang med ca. 10-15 cm. afstand mellem hænderne.
Lad vægtstangen hvile lige under dit bryst.
Træk vejret ind og spænd muskelkorsettet.

 

Action: Pres vægtstangen op fra brystet i strakt arm til den er i lige linje over brystet.
Sænk derefter vægten langsomt og kontrolleret ned mod panden ved at bøje i albuerne.
Stands lige før du rammer panden.
Derefter føres vægtstangen videre bagom hovedet og ned mod gulvet, til du mærker et maksimalt stræk i triceps.
Herfra trækker du vægten tilbage til panden, hvorfra du presser vægten op til vandret, for til sidst at sænke vægten ned til udgangspositionen på brystet.

 

Bonus Tips: Det er vigtigt, at du holder albuerne i samme vinkel under hele øvelsen.
Vær opmærksom på, at du ikke løfter lænden, når vægten sænkes ned bagom hovedet.
Denne øvelse er super effektiv og tidsbesparende, da den træner hele triceps – det vil sige alle tre hoveder på en gang. Men det er en kompliceret øvelse, så vær opmærksom på, at du udfører den med korrekt teknik.