Den europæiske lavpris fitnesskæde Basic-Fit har slået sig sammen med TomTom i et forsøg på, at få personlige trænere til at bruge wearables til at hjælpe gym-medlemmer og klienter med gode råd til deres træning.

Projektet, der er et pilotprojekt, bliver i første omgang implementeret i centre i Holland og Belgien, hvor Basic-Fit medlemmer vil kunne få indsigt i deres træningsresultater via en ny TomTom Sports app.
Samarbejdet er en del af TomToms nye kampagne ”Get Going”, som opfordrer folk til at blive og forblive aktive.

Marcel Boots, direktør for innovations- og forretningsudvikling hos Basic-Fit, udtaler i forbindelse med lanceringen: ”Basic-Fit tror på samarbejdet. Appén fra TomTom kan hjælpe vores personlige trænere med at give medlemmerne bredere råd omkring fitness, også når de er uden for fitnesscentret. Og dermed ved hjælp af vores ekspertise kan vi holde kunderne engagerede og motiverede.”

Lars Guns, der er vicepræsident for salg og marketing hos TomTom i Benelux landene, beretter: ”Jeg er virkelig tilfreds med samarbejdet mellem TomTom og Basic-Fit, fordi vi sammen kan hjælpe medlemmerne med at opnå en aktiv livsstil. Vi ønsker at hjælpe Basic-Fit medlemmer med at nå deres mål, uanset hvor ambitiøse eller beskedne de måtte være. For os er det også en god mulighed for at inspirere dem til at komme i gang.”

Basic-Fit har 419 fitness klubber i fem lande og mere end 1,2 millioner medlemmer.