WGWeightgainer bliver stadigt mere og mere populært. Produktet er billigt, det er praktisk og det virker. 3 gode grunde til at købe weightgainer. Men hvad er weightgainer egentlig og hvordan fungerer det. Hvor meget skal du have pr portion. Der er mange spørgsmål der skal svares på, og forhåbentlig bliver du klogere af at læse med her om weightgainer

Hvem skal købe weightgainer

Alle kan købe weightgainer og også alle kan få gavn af det, dog nogle mere end andre. Som navnet antyder er produktet med til at øge vægten. Vil du gerne have større muskler er det nærmest en selvfølge. Det tager ikke mange sekunder at drikke en weightgainer og den indeholder meget energi.

For at kunne opbygge muskelmasse skal du ligge i energioverskud. Du skal altså spise mere end du forbrænder. Det kan en weightgainer hjælpe dig på vej med. Det skal siges at du også kan opnå energioverskud gennem normal kost, og du kan klare dig helt uden weightgainer. Weightgainer er et kosttilskud der hjælper dig på vej. Det er en nem måde at få ekstra energi så du ligger i energioverskud og derved opbygget muskelmasse.

Sammensætningen i weigtgainer

Weightgainer består som regel af 65 % kulhydrat og 35 % protein. Det giver 100 %, men weighgainer indeholder også fedt, kostfibre og mikronæringsstoffer. Fordelingen af kulhydrat og protein er perfekt.

De 35 % protein er forskellige typer protein. Både hurtigtoptageligt valle protein og langsomtoptageligt kassein protein. Kombinationen af de 2 typer protein er med til at give dig det bedste resultat så du opbygger mest mulig muskelmasse.

Det samme princip gør sig gældende for de 65 % kulhydrat som weightgainer typisk indeholder. Kylhydraterne er både hurtigtoptagelige og langsomtoptagelige, altså en perfekt kombination til at proteinsyntesen igang og derved få større muskler.

Weightgainer efter træning

Det mest optimale er at tage en weightgainer hurtigst muligt efter din træning. Typisk bruges weightgainer til styrketræning, men produktet kan bestemt også bruges i andre sportsrelationer.

Det er ikke altid lige nemt at få et måltid mad med ned i fitnesscenteret og måske går der 15 minutter før du er hjemme og klar til at spise. 15 minutter er endda kort tid, men allerede der har du mistet noget af dit potentiale for at opbygge muskelmasse. Derfor er det helt oplagt at tage en stor weightgainer lige efter din træning. Så har du de bedste vilkår.

Weightgainer på andre tidspunkter

Er du en hardgainer, altså en der har svært ved at tage muskelmasse på, kan du tage en weightgainer i løbet af dagen. Det er tilmed en billig måde at få en masse energi på, og så smager de fleste weightgainere rigtig godt.

Et liv uden weightgainer

Du kan styrketræne uden weightgainer og andre lovlige kosttilskud, og du kan opnå gode resultater. Når det så er sagt, er det også værd at nævne at weightgainer bare gør træningen lidt lettere.

Du kommer ikke hele vejen kun med weightgainer. Din træning skal selvfølgelig være iorden og din kost udover dit indtag af weightgainer skal ligeledes være iorden. Uden ordentlig træning, kost og søvn, kommer du ikke langt.

Weightgainer kan anbefales

NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.