udnyt muligheder

Fysisk aktivitet er en rigtig god ide. Både hvis du ønsker at leve sundt, og hvis du ønsker et vægttab. Dette har du sikkert fundet ud af og træner allerede et par gange om ugen. Men måske er du typen, som altid vælger at stille dig på løbebåndet 30 minutter, hvor du løber 10 km i timen? Eller altid vælger de samme håndvægte med det samme antal gentagelser i den samme rækkefølge? Hvis det er tilfældet, så er det måske på tide at bryde vanen, hvis du ønsker at bevare motivationen og samtidigt holde kroppen i højeste gear.

Kroppen er nemlig snedig. Den vænner sig lynhurtigt til den trænings belastning, den træningstype og den træningsintensitet, du udsætter den for. Derfor vil kroppen stoppe med at blive stærkere, hvis du udsætter den for den samme træning dag efter dag, uge efter uge og måned efter måned. Og når kroppen stopper med at blive stærkere – ja, så er den i gang med at blive svagere.Derfor er det en god ide at udforske nye ting. Du vil med meget høj sandsynlighed også opdage, at du genvinder træningsgejsten, når du prøver nye træningstyper.

Variation er nemlig en god ting – både for kroppen og sjælen. Hvis du altid tager løbebåndet kunne du måske prøve cyklen. Eller hvad med at kaste dig ud i en thai boks time? Eller yoga? Mulighederne er mange, og de er alle til for at gøre din træning så udfordrende og spændende som muligt. Og husk: Variation skaber motivation, og motivation skaber vedholdenhed. Og vedholdenhed skaber resultater.