shutterstock_92854810 kopiIdeen som har sparet mig oceaner af tid og penge er ideen om at træne i hjemmet. Dette er virkelig tidsbesparende eftersom at man eliminerer de små faktorer som pakning af sportstaske og transport til og fra træningscenteret.

Nu sidder du nok og tænker ”billigere? Yeah right!”. Selvfølgelig er det ikke billigere hvis du tænker i baner af at dit hjem skal udvides med kælder således at der er plads til ligeså mange maskiner som der står i fitnesscenteret. Der er massevis af de såkaldte kropsvægtøvelser, som kun kræver en vægt. Denne vægt er din egen krop.

Populære kropsvægtøvelser inkluderer: armbøjninger, kropshævninger, mavebøjninger, rygbøjninger, squats osv.

Disse øvelser er alle meget basale og kan i nogles øjne betegnes meget kedelig, men ikke desto mindre vil jeg påstå at de er mere effektive end alle de maskiner man finder i et fitnesscenter. Jeg mener ikke frivægte, men cardiomaskiner osv.

Derudover er der mange variationer til hver af disse øvelser, alle med forskellige sværhedsgrader. Hvilket gør at man kan bygge sin styrke via variation og hele tiden gå videre til hårdere øvelser, men alt dette vil jeg kommer nærmere ind på i en senere artikel.

Det at træne derhjemme sparer dig altså for en masse tid og det koster stort set ingenting, andet end sved og hårdt arbejde, dette er dog også meningen!

For at komme i gang med at træne derhjemme bør du først gøre dig klart hvilke dele af din krop du ønsker at træne og derefter udse dig nogle øvelser. Jeg kan anbefale følgende øvelser, som ikke nogle med at træne din krop også vil gøre dig mere atletisk og i harmoni med din egen krop. Med andre ord er disse øvelser beregnet til at træne dine muskler og krop til at virke som en helhed. I forhold til de isolationsøvelser du sikkert plejer at forsøge dig med. Skam dig!

“NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.”.