Når man har været gravid kan man godt have taget noget på. Grunden er meget logisk, da det at bevæge sig aktivt og intensivt med et barn i maven nok ikke er så god en ide. Efter barnet er født, skal man i gang igen. Men hvordan? Jeg vil i denne artikel nævne et par ting du med fordel kan gøre.

  • Kettlebell træning – Kettlebells kan fås ned til størrelser på 4-8kg. Det gør dem små og nemme at gemme af vejen. Fordelen ved dem er, at de kan bruges i hjemmet og kan give både styrke og motionstræning i et. Dvs. du kan holde dig i nærheden af barnet imens du træner. Du behøver ikke forlade hjemmet for at løbe eller tage til et center, og du sparer derved også en masse tid og et medlemsskab. Husk dog og kom lidt hjemmefra nu og da. Træningen kan klares på 30minx3 om ugen, hvis ikke mindre.
  • Yoga – Endnu en god måde at få motion på i hjemmet. Det eneste “udstyr” du har brug for er en yoga måtte. Yoga kan også udføres for uden, men måtten giver nogle gode fordele. Yoga giver smidighed, styrke og udholdenhed. Yoga træning kan tilmed bruges til at afstresse og tage den med ro og fundere over tilværelsen.
  • Gåture – En god måde at spendere tid sammen med andre og dit barn på. Man skal ikke undervurdere frisk luft, solskin, godt selskab og en god udsigt. Gåture har en ekstrem god effekt på kroppen og især på psyken.
  • Løbeture – Løbeture behøver ikke være lange for at have en god effekt. Imens din mand passer barnet, så tag en løbetur på 20-30min. Det er mere end rigeligt til at få nogle gode effekter.
  • Variation – Hvorfor kun lave en ting? Varier og miks som det passer dig. Føler du mest for en ting, så er det fint. Kan du dog bedre lide variation, er det også helt okay. Gåtur nu og da, et par løbeture og sidst men ikke mindst lidt styrketræning i form af yoga eller kettlebells. Aktiviteter sammen med din partner kan kun anbefales.

Man kan sagtens have barn og være aktiv samtidig med. Få hjælp af andre til at passe dit barn, så du også kan få tid til lidt motion. Det vil gavne dig enormt, og kan du holde ved det i lang tid, kan du også blive et endnu bedre forbillede for dit barn.

“NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.”