Sjippetræning er en form for træning hvor du bruger stort set hele din krop, hvis ikke hele kroppen. Sjippetræning er også en træningsform hvor du kan få en høj forbrænding, og det kan derfor være en vej til et vægttab eller mindre fedt.

Basal sjippetræning

Sjippetræning er rigtig godt på mange områder. Først og fremmest giver sjippetræning en høj forbrænding. Men det er langt fra alt. Sjippetræning er nemlig også en form for træning hvor du aktiverer din koordination og nervesystemet. Kroppen skal med andre ord være meget klar til at sende signaler rundt i kroppen når du slipper. Derudover giver sjippetræning dig en god balance.

Har du aldrig sjippetrænet før, er der nogle basale din du skal starte med at lære. Det er ting der gør, at du i fremtiden vil kunne få meget mere ud af din sjippetræning, og derved samtidig sende din forbrænding endnu mere i vejret uden det føles nævneværdigt hårdere. Sidst men ikke mindst, udfordrer du hjernen.

Træningsøvelser til sjipning

Der findes et utal af træningsøvelser til sjipning. En hurtig søgning på youtube under det danske ord ”sjipning” giver mange resultater. Du kan også vælge at søge på det engelske ord på youtube ”skipping”. Ved ganske få søgninger kan du se en masse videoer om sjipning. Det er nemlig vigtigt at når man bruger sjippetræning, at man så også gør det ordentligt. Specielt i starten vil du kunne forbedre dig markant, og det skal udnyttes.

Sjippetræning program

Der findes flere sjippeprogrammet på internettet, men også her kommer der et par hurtige træningsfif til hvordan du kan strikke et træningsprogram til sjipning sammen.

Det er vigtigt at du træner på forskellige måder. Sjippetræning er træning som alt andet træning. Det er sjovt at prøve noget nyt. Du kan have 3 ugentlige sjippedage hvor du fokuserer på 3 forskellige ting.

Dag 1 fokuserer du på at sjippetræne i så lang tid som muligt. Det er en god måde at få en bedre udholdenhed på, og det vil gå rigtig hurtigt frem for dig. I starten vil du have problemer med teknikken, men det kommer hurtigt.

Dag 2 bruger du på at sjippe hurtigt. Du skal altså lave en sjippetræning hvor du i en bestemt tidsperiode sørger for at sjippe rigtig hurtigt. Det er teknisk svært, især i starten.

Dag 3 af din sjippetræning og dit træningsprogram til sjippetræning skal være hvor du fokuserer på teknikken. Der er meget at lære ved slipning.

“NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.”