Vi har samlet en række simple og GODE råd fra folk der selv har smidt de overflødige kilo – vi kalder dem de rigtige eksperter.

Mens du læser kan du tænke over hvilke råd du kunne give fra dig – vi vil nemlig gerne høre fra dig.

Der er mange gode ting at hente, så giv dig tid til de enkelte råd – du kan sikkert bruge flere af dem.

Her kommer de:

1: Lav delmål – sig at du arbejder frem mod at tabe 5 kg. ad gangen.
— Sherrill S. Lewis, juli 2005 (har tabt 51 kg.)

2: Fokuser på dine mål. Sæt en seddel på dit køleskab, der fortæller hvilket mål du vil nå – f.eks. at passe de bukser fra sidste sommer
— Felicia Kutchel, juli 2004 (har tabt 37 kg.)

3: Giv dig selv en tier for hvert kilo du taber og brug dem på dig selv – f.eks. en ny sweater eller en tur i wellness.
— Margaret McHalsky, jan. 2005 (har tabt 23 kg.)

4: Køb mindre tallekner. Du spiser ikke så meget, hvis din tallerknen er mindre.
— Jessica Haber, juni 2000 (har tabt 20 kg.)

5: Køb tøj der passer dig. Hold dig fra elastisk tøj – du bliver bare deprimeret.
— Neseebe Ann Denney, sept. 2004 (har tabt 27 kg.)

6: Du er IKKE alene. Du skal IKKE være bange for at gå I motions-center, bare fordi due r stor – du finder mange forskellige kropstyper i centeret
— Louise Goldman, marts 2002 (har tabt 13 kg.)

7: Få en personlig træner…en du har råd til. Lej træneren sammen med andre, så det bliver billigere – du lærer at forbrænde kalorier af en proff.
— Anna Young, aug. 2005 (har tabt 23 kg.)

8: Meld dig ind I et center tæt på dit arbejde. Brug din frokostpause til træning eller tag der hen lige efter arbejde.
— Karin Blitte, juli 2005 (har tabt 30 kg.)

9: Betal contingent for mindst et halvt år – hvis ikke du bruger det, vil pengene være spildte og hvem vil det.
— Felicia Kutchel, juli 2004 (har tabt 37 kg.)

10: Opsøg en diætist der kan guide og støtte dig til den rigtig diæt.
— Susan Rodzik, aug. 2002 (har tabt 22 kg.)

11: Søg motivation over Internettet og brug debatfora til at møde folk der kan motivere dig. Byt opskrifter, øvelser og andet i debatfora.
— Kathy Rohr-Ninmer, april 2003 (har tabt 30 kg.)

12: Find en fitness-partner, der kan hjælpe dig når det bliver hårdt.
— Karen Schreier Paris, feb. 2007 (har tabt 19 kg.)

13: Meld dig til et vægttabs-program, der kan guide dig til etliv uden stress……og uden overflødig fedt. At blive en del af en gruppe hjalp mig.
— Lorna Bennett, marts 2006 (har tabt 47 kg.)

14: PAS PÅ med at lide for store afsavn. Tillad dig selv et lille stykke sødt her og der, så du ikke går amok en dag.
— Kristen Taylor, aug. 2002 (har tabt 35 kg.)

15: Tæl kalorier. Du skal vide hvor mange kalorier der er i den mad du spiser, og VIGTIGST: find ud af hvor mange kalorier der er i dine yndlingsretter.
— Janet Jacobson, jul 2006 (har tabt 135 kg….. det er faktisk rigtigt)

16: Tænkt dig om når du skal ud. Når du skal ud, skal du finde en restaurant der servere mad med lavt fedtindhold, og gå ikke på kompromis.
— Alisa Khaitan, april 2005 (har tabt 17 kg.)

17: Gør det NEMT for dig selv. Lav din egen opskriftsbog, hvor du samler de bedste kaloriefattige opskrifter, og hav den altid liggende fremme – ikke bagerst i skabet.
— Mary Hukaby, april 2003 (har tabt 23 kg.)

18: Lad være med at smage. Hvis du smager på maden mens du forbereder den, kan du indtage mange kalorier uden egentlig at vide det.
— Marlene Conner, jan. 2007 (har tabt 35 kg.)

19: Tag et stærkt måltid. Der er mange gode kaloriefattige og stærke retter til mikroovnen. Stærk mad mætter for mig, mere.
— Marie Kinlein, april 2006 (har tabt 33 kg.)

20: Notér før du spiser. Du tænker over hvad du spiser, når du skal notere ALT hvad du spiser, før du spiser det ……du tænker faktisk over det 2 gange.
— Anna Marie Molina, okt. 2006 (har tabt 38 kg.)

21: Tag “målebåndet” på. Tag de bukser eller den bikini på du gerne vil passé – se og mærk resultatet.
— Amy Duquette, nov. 2005 (har tabt 15 kg.)

22: Lav en “hitliste”. Vej dig selv HVER morgen og lav en liste eller en graf, der viser resultatet. Det vil hjælpe dig til at se resultatet sort på hvidt.
— Pamela Stolzer, juni 2002 (har tabt 35 kg.)

23: MELD dig til en walking, løbe eller cykel-event. At du er meldt til gør at du arbejder hen mod dette….og du får sikkert motions-venner.
— Stacey Stimac, dec. 2003 (har tabt 14 kg.)

24: Skift med vejret. Snesko og langrend om vinteren, svøm om sommeren og cykle om foråret – forskellige motionsformer stiller de rigtige krav.
— Gretchen Meier, nov. 2004 (har tabt 59 kg.)

25: Brug dine “grønne” fingre. Forbrænd kalorier mens du laver havearbejde – du kan jo så sunde grøntsager og slå to flue med ét smæk.
— Lauretta M. Cox, marts 2003 (har tabt 61 kg.)

NU er det din tur – del dine erfaringer med Fitnews.dk’s brugere og vind en T-shirt .
Send os dine bedste 5-6 råd. Vi ligger de bedste ud her på Fitnews.dk og præmierer disse med en Fitnews.dk T-shirt. Send dem til info@fitnews.dk

Læs MEGET mere om sund kost i vores artikel-base.

Du finder MANGE flere GODE kaloriefattige opskrifter her.

Vi har også en Sundheds-sektion. Læs om alt indenfor sundhed her.