Vil du gerne løbe hurtigere, har du her et perfekt program til intervaltræning.  For intervaltræning er ikke til at komme udenom, hvis din hastighed skal øges.

Program med intervaltræning

Der findes mange løbeprogrammer her på Fitnews.dk, som du kan bruge frit. De har alle sammen fokus på, at du skal få det mest optimale ud af din løbetræning. Af samme grund indeholder de intervaltræning som en del at løbetræningen.

Se flere løbeprogrammer her.

Intervaltræning til alle distancer

Leder du efter et program til intervaltræning, men er usikker på, hvad det bedste er til netop din distance? Eksempelvis for at blive hurtigere til marathon?

Du kan bruge intervaltræning til marathon, til en hurtigere 5 km, til hvad som helst. Man kan sige, at jo kortere du løber, desto mere intervaltræning kan du tillade dig at have med.

Komplet program til intervaltræning

Dette løbeprogram med intervaltræning er meget fleksibelt. Det er opbygget sådan, at du får forskellige typer intervaltræning, som du kan bruge til din træning. Du kan løbe dem alle sammen med 1 dags pause, eller du kan supplere med tempoløb, langt løb, restitutionsløb eller roligt løb, det er helt op til dig. En god start kan være at læse de løbeprogrammer, der i forvejen ligger her på Fitnews.dk.

Dette program til intervaltræning er meget simpelt og dækker kun over 8 dage. Selvom det kun er 8 dage, kan forbedre din tid. Husk 1 restitutionsdag mellem hver løbetræning.

Løbeprogram med intervaltræning

Dag 1:

3 km opvarmning + 10 x 200 m intervaltræning pause 3 minutter + 3 km afluntning

Dag 2:

3 km opvarmning + 3 x 1600 m intervaltræning pause 1,5 minutter + 3 km afluntning

Dag 3:

2 km opvarmning + 2 x 5 km tempoløb pause 2 minutter + 2 km afluntning

Dag 4:

10 km rolig løbetræning

Dag 5:

3 km opvarmning + 10 x 400 m intervaltræning pause 3 minutter + 3 km afluntning

Dag 6:

3 km opvarmning + 4 x 1200 m intervaltræning pause 1 minut + 3 km afluntning

Dag 7:

2 km opvarmning + 5 x 1000 m intervaltræning pause 3 minutter + 2 km afluntning

Dag 8:

Testløb