boksningBoksetræning er en af de motionsformer, hvor du bruger din krop mest. Træningen er varierende, og det er helt perfekt til dig, som skal have fart over feltet og let kommer til at kede sig. Træningen indeholder både elementer, som træner dit kredsløb, og discipliner hvor der trænes syretræning. Første halvdel af træningen holder typisk fokus på de konditionsfremmende elementer, som trænes ved løb, englehop, knæløftninger, skyggeboksning og sjipning. Anden halvdel af træningen er den deciderede boksetræning. Her trænes der med pletpuder, speedball, sandsæk og boksebold.

Boks dig til bedre fokus
Træning af kondition, udholdenhed, reaktionsevne samt teknik og taktik øger din koncentrationsevne. Når du boksetræner finder du hurtigt ud af at udnytte dine nyerhvervede evner på andre måder i din dagligdag i form af koncentration og selvdisciplin. Boksetræningen vil uden tvivl udstyre dig med evner, du kan bruge på andre områder af dit liv.

Boks dig til stærk psyke
En stærk fysisk form giver et stærkt psykisk velvære. Du kommer til at vokse af at bokse! Du vil erhverve en bevidsthed om, at du kan forsvare dig og håndtere en stress-situation uden for bokseringen. Og det vil give dig mere selvsikkerhed. At afreagere fysisk er en god måde at få ro i sjælen på og styrker dit overblik i mange situationer.

Når du bokser, overskrider du grænser, og du indgår i et tæt samvær med din partner, der er så intenst, at du virkeligt føler dig levende. Selvom boksetræningen er individuel og fungerer på mange forskellige niveauer, foregår det hele under tætte fællesskabsrammer. Et fællesskab, der i sig selv er værd at komme til træning efter. Når du bruger dig selv og lader din krop arbejde for dig, får ordet livskvalitet en helt ny mening.

10 tips til at komme godt igang

  1. Tag en dyb indånding og kast dig ud i det! Start med en prøvetime og medbring en god ven.
  2. Forbered dig i løbet af dagen, både mentalt og fysisk. Spis ikke tættere end 3 timer på træningen og drik rigeligt med vand.
  3. Når timen begynder, start din “nu skal den ha fuld gas” identitet!
  4. Tænk positivt om dine egne fysiske og mentale ressourcer: Selvfølgelig skal det nok gå!
  5. Vær ikke bange for at vise du er træt og grænsen er nået. Det er det, træningen handler om!
  6. Stil krav til dig selv i alle øvelserne, selvom du ved, du må give op / holde pause.
  7. Stil krav til din makker, også selvom du føler dig ny. Skab en god stemning, når I træner i grupper. Start med at præsentere dig og spred positivt engagement og indstilling.
  8. Udvikling kræver, at du tør skubbe dig selv ud over komfortzonen, både den fysiske og mentale. Der hvor vi hygger os er kun vedligeholdelse. Men husk altid at lytte til din krop, og har du tendens til skader, så sig det til instruktøren.
  9. Husk: Som vi gør en ting, gør vi alting. Vindermentaliteten forbliver ikke bare i træningssalen, den tager du med dig hjem.
  10. Det kræver sit at træne (boksning.) Har du en off-dag, så bliv hjemme med god samvittighed og bliv 100% klar til næste gang. Husk, det er alt eller intet. Op med paraderne.