shutterstock_129043178 kopiVil du gerne hurtigt af med fedtet, ja så gælder det om at opnå en hurtig fedtforbrænding, men hvordan gør man det, og hvilke metoder er mest effektive til en omgang hurtigt fedtforbrænding? Det er et emne, der er mange myter om, men i denne artikel får du kun kolde facts og diskussion af de forskellige tilgange til hurtig fedtforbrænding.

Fedtforbrænding i kroppen

Kroppen er en genial organisme, der tilpasser sig situationer for at opnå de bedste muligheder for overlevelse. Vælger du pludseligt at spise væsentlig mindre, vil din krop således bruge mindre energi og dit vægttab vil mindskes. Du vil dog stadigvæk tabe vægt.

Fedtforbrændingszonen er tildels en myte

Fedtforbrænding foregår ved lave intensiteter. Det vil altså sige, at jo langsommere du bevæger dig, jo større andel af din energi forbrændes fra fedt. Vil du opnå en hurtig fedtforbrænding og tabe en masse fedt hurtigt, skal du derfor dyrke motion ved lave intensiteter.

Bemærk ’tildels’ i overskriften. Det har de sidste mange år været meget populært at kende til denne fedtforbrændingszone. Teorien går ud på, at du ved lave intensiteter forbrænder større andele af fedt i forhold til kulhydrat, og det er der intet ukorrekt i. Men igen, bemærk at det er ‘andel’ af energi og ikke samlet energi.

Vil du tabe dig over en længere periode, skal du fokusere på samlet set at have så høj forbrænding som muligt. Det er altså ligegyldigt om du forbrænder fedt eller kulhydrat.

Hurtig fedtforbrænding og fedtforbrændingszonen

Vil du opnå en hurtig fedtforbrænding over de næste 2 uger eller lignende, vil det faktisk være til din fordel at blive i fedtforbrændingszonen. Er det længere end 2 uger, anbefales det at dyrke din sport med høj intensitet, da du derved forbrænder mest energi.

Hvordan kan det nu være? Jo, skal du hurtigt af med fedtet, er det fedt du skal forbrænde. Har du længere tid, er det ligegyldigt om det er fedt eller kulhydrat. Det skyldes, at hvis du forbrænder kulhydrater, vil du efter din træning forbrænde større mængder fedt, og du vil ikke tage på af at spise kulhydrater, da dine depoter ikke er fyldte.

Fif til en hurtig fedtforbrænding

Har du knap tid, får du her lige et helt genialt råd til at få en hurtig fedtforbrænding. Dyrk motion! Det kan ikke siges mere simpelt og samtidig mere korrekt. Ved at dyrke motion booster du din fedtforbrænding helt vildt, og du vil hurtigt se resultater.

Læs mere om effektiv fedtforbrænding her.

NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.