En kampagne fra Fødevareministeriet skal forbedre kvaliteten af den danske hurtigmad.
Fødevareministeren vil gøre det nemmere for danskerne at træffe et sundt og velsmagende valg i en travl hverdag og spurgte derfor på en debatdag i september en række virksomheder, kokke og relevante aktører på fastfood-området, hvad de vil og kan gøre for at sikre forbrugerne flere sunde og velsmagende fastfood-produkter på hylderne i supermarkedet og på restauranternes menukort.

Nu er turen kommet til at spørge forbrugerne om det samme. Med kampagnen ”Mums – hvad skulle det være?” får forbrugerne mulighed for at komme med input, forslag og ønsker til fødevareministeren om fremtidens hurtigmad.

Kampagnen skal give svar på spørgsmål som: Hvordan kan vi være på forkant med udviklingen af sund, nem og lækker hverdagsmad i Danmark? Og hvilke ønsker har de danske forbrugere selv til hurtigmaden?

Folkekøkken med debat om hurtigmad
Fra 15. November vil kampagnen være til stede på gadeplan i det centrale København. Her vil dørene blive åbnet til “Folkets Køkken” i Pilestræde 12 A, hvor forskellige aktører, producenter og studerende vil give deres bud på hvordan morgendagens hurtig mad vil komme til at se ud og ikke mindst smage. Her vil der blive budt på mad til interesserede for tankerne om hvordan det smagte kunne blive endnu bedre.

Kampagnen løber fra 1.-28. november 2010 og skal ifølge arrangørerne være med til at gøre Danmark til landet med den sunde, lækre og nemme mad.

www.hurtigmums.dk