nelly3Rapperen Nelly er ikke kun kendt for sine hårdtpumpede hits, men også for sin hårdtpumpede og veltrænede krop.

Og den er bestemt ikke kommet ved blot at sidde på sin flade og skrive musik. Hemmeligheden bag Nellys succes både musikalsk og træningsmæssigt er hårdt, disciplineret arbejde dag ud og dag ind. For Nelly er træning den tid på dagen, hvor han gør noget udelukkende for sig selv. Som han selv udtrykker det: “Someone else will always gain in my line of work. If I gain, someone else does, too. The only thing that truly helps me is working out, because it’s personal. It’s the only thing I have, that’s only mine.”

 

Nellys træningsrutine

Bentræning:
Ud over at løbe og hoppe på basketballbanen 2-3 gange om ugen, som er Nellys form for kredsløbstræning, træner han sine lægge med standing calf raises og hele underkroppen med squat. Derudover laver han lunges med en medicinblod foran brystet, hvor han trækker bagerste knæ op til bolden og tilbage igen.

 

Skuldertræning:
Nellys skuldertræning er bygget op omkring military press, som både træner den forreste og midterste del af skulderen.

 

Armtræning:
Her benytter Nelly sig af “power sets” eller “drop sets” for at presse musklerne mest muligt. Planen er at lave så mange bicepscurls som muligt, hvor du bruger ca. 75% af din styrke. Uden at holde pause reducerer du vægten til 50% af din styrke og fortsætter igen til udmattelse. Således bliver du ved med at tage af vægten og arbejde til udmattelse, indtil du ikke kan løfte mere (husk du må IKKE kompensere med ryggen på noget tidspunkt).

 

Brysttræning:
Her træner Nelly den absolutte klassiker inden for brysttræning, nemlig bænkpres både på lige og skrå. Når det gælder brysttræning er kontinuitet et must. “Hvis jeg holder pause med min brysttræning bare et par uger, så føles det som “bang”, der er en, som har sat en nål i mine pecs og luften bare siver ud af ballonen.” Derudover tager Nelly 250 til 300 push-ups for at pumpe hele kroppen op.

 

Mavetræning:
For at sikre fortsat vækst i mavemuskulaturen træner Nelly med modstand i form af en 10 eller 20 kilos vægtskive i armene, når han laver sit-ups, og laver så mange crunches han kan.

 

Kosten:
Nelly lytter til sin krop og spiser, når han er sulten. Det betyder, at han typisk spiser 6 måltider om dagen. Han spiser stort set ikke kød, kun lidt kalkun eller fisk i ny og næ. Ellers får han sit brændstof fra protein shakes, frugt, grøntsager og masser af vand.