Undrer du dig over at du ikke får fuldt udbytte af den tid du investerer i din træning. Ja så kan det være at du kan genkende nogle af årsager på den nedenstående liste.

For ifølge en undersøgelse foretaget i et amerikansk fagmagasin for ansatte i fitness industrien blev en lang række personlige trænere spurgt om hvad de mente var de hyppist forekommen årsager til de manglende resultater.  Her kan du se de tre mest udbredte årsager til manglende succes med vægttab:

 

1. Glem ikke vægttræningen

Alt for mange mennesker undgår vægttræning, da de er, at den fejlagtige overbevisning, at det vil få dem til at virke endnu større og bastante. Men at øge muskelmassen er en af de bedste vej til at reducerer kropsfedt, da større muskelmasse forbrænder flere kalorier.

 

2. Træning alene gør det ikke.

Du skal også være opmærksom på hvad du spiser. Og der er stadigvæk alt for mange, der tror at hvis de træner 1 time i døgnet, så kan de tilladelse til at spise hvad som helst i døgnets resterende 23 timer.

 

3. Variation og intensitet er nøglen til resultater

Der er stadigvæk alt for mange, der udfører den samme type konditionstræning hver gang de træner, i det tempo og i det samme antal minutter. Du vil opnå langt bedre resultater ved at variere imellem forskellige konditionstrænings former, og ikke mindst skrue op for intensitet, presse dig selv og arbejde hårdere.