l+©b i varmenDen danske sommer er en omskiftelig størrelse, men det bør ikke smitte af på dit drikkevandsforbrug. Drik masser af vand – hvad enten det er varmt eller koldt udenfor. Jo koldere det bliver, jo hårdere skal kroppen arbejde for at opretholde sin temperatur.

Derfor er det vigtigt, at du bliver ved med at give din krop væske, også selv om du ikke føler dig tørstig på samme måde, som du gør på de rigtig varme sommerdage.

 

Hold hovedet koldt i sommervarmen…
Her er et par tips, der kan holde dig kølig, hvis du skal ud og løbe på en hed sommerdag:

  • Find en indendørs bane eller et løbebånd, hvor der er air-condition. Det er for det meste ok  i et par dage eller en  uges tid.
  • En anden måde at vænne sig til sommerløb er at stå op rigtig tidligt og løbe, før solen er  stået helt op.
  • Sørg for at starte hvert eneste løb med at løbe ekstra langsomt.
  • Drik rigeligt med vand både før og efter løbet. Og bliv ved med at fylde på, indtil du mærker det skvulpe i maven.
  • Før du overopheder, så hæld vand i hoved og i håret. Du kan også tage en svømmetur eller et koldt bad, inden du begynder at løbe, så kroppen er kølet lidt ned på forhånd.
  • Sørg for at løbe i et let og åndbart materiale, der ikke klæber  sig til kroppen.
  • Øg kun gradvist din løbemængde, mens det er varmt og fugtigt.

God løbetur!