Mangler du et løbeprogram – så vælg et løbeprogram fra vores store udvalg. Et program er en guide til et løbetræningsprogram med et klart defineret mål.

Løbeprogram 5 km
Til dig der ønsker et løbeprogram til en 5 km rute har vi 3 forskellige programmer:

Løbeprgram 5 km begynder
Løbeprogram 5 km let øvet
Løbeprogram 5 km øvet

Løbeprogram 10 km
Til dig der ønsker et løbeprogram til en 10 km rute har vi 3 forskellige programmer:

Løbeprgram 10 km begynder
Løbeprogram 10km let øvet
Løbeprogram 10 km øvet

Løbeprogram halvmarathon
Til dig der ønsker et løbeprogram til en halvmarathon har vi 3 forskellige programmer:

Løbeprogram halvmarathon begynder
Løbeprgram halvmarathon let øvet
Løbeprogram halvmarathon øvet

Løbeprogram marathon
Til dig der ønsker et løbeprogram til en marathon har vi 3 forskellige programmer:

Løbeprgram marathon begynder
Løbeprogram marathon øvet

I fremtiden vil der komme flere programmer, hvordan man kan opnå hurtigere resultater, hvordan man forbedre sin løbeteknik. osv. Ønsker du et mere specifikt program til din egen situation er du velkommen til at skrive. Vi vil ikke blot lave løbeprogrammer. Dem er der nok af. Vi ønsker at løbetræning skal være spændende, hvor man kan eksperimentere med andre træningsformer og blande dem med det man kender for endnu bedre og hurtige resultater. Desuden vil vi se på hvordan man skal komme sig efter skader og hvordan man forhindre dem til at starte med. Om du er erfaren eller uerfaren løber, så håber jeg du vil dele dine spørgsmål og erfaringer med os. På den måde får vi hurtigt lavet en side med super løbeinformation for nybegyndere til erfarne.

Til jer der har mangel på tid, men som gerne vil i god form og løbe langt, har jeg her et rigtig godt tip: Løb kortere distancer (5km og under), men arbejd interval træning med spurt ind i løbet. Hvis du kan klare 10-20sæt af 20sekunders spurt med 10sekunders lunt, vil 10 og 20km ikke føles nær så hård. Dette er dog en hård træningsform, så arbejd dig langsomt op. Træning gjort på denne måde er super effektiv, men kommer kun til at tage 20-30min. Så har selv du tid til træning.

Hold øje med fitnews.dk for flere tips, programmer og teknikker.

NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.