shutterstock_100671853Her kan du læse om løbeprogram til maraton. Artiklen guider dig til valget af det rigtige løbeprogram til maraton. Det er nemlig langt fra ligegyldigt, hvilket løbeprogram du vælger.

Hvilket maratonniveau har du?

Før du finder dig et løbeprogram til maraton, skal du finde ud af hvilket niveau, du i forvejen er på. Har du aldrig løbet en maraton, og kan du med din nuværende form ikke løbe hele distancen, skal du helt sikkert begynde med løbeprogram maraton begynder.

Løbeprogram maraton begynder

Dette løbeprogram er for dig, der ikke har løbet en maraton endnu. Dit mål er at gennemføre. Den eneste forudsætning er at du tidligere har løbet en halvmaraton. Løbeprogram maraton begynder er opbygget med 3 ugentlige løbetræninger, og det tager i alt 12 uger at gennemføre løbeprogrammet.

Se løbeprogrammet her.

Løbeprogram maraton let øvet

Her er et løbeprogram til maraton for den let øvede løber. Forudsætningen er her, at du med din nuværende form kan løbe et maraton på maksimalt 4 timer og 32 minutter og minimum 3 timer og 43 minutter. Løber du hurtigere end det, skal du havde fat i den øvede udgave af løbeprogram maraton.

Løbeprogram maraton let øvet tager 12 uger at gennemføre, og du skal forvente at løbetræne 4 gange ugentligt med 3 gange ugentlig kvalitetstræning.

Løbeprogram maraton øvet

Det sidste af de 3 mest populære løbeprogrammer til maraton på Fitnews.dk er til den øvede maratonløber. Dit mål er entydigt. Du skal løbe en hurtigere maraton og du er villig til at lægge tid og hård træning i det. Forudsætningen er simpel: Med din nuværende form skal du kunne løbe en maraton hurtigere end 3 timer og 43 minutter.

Løbeprogrammet varer 12 uger, og du skal afsætte 4 gange ugentlig løbetræning med 3 kvalitetspas. Du kommer som det længste op at løbe lidt over 70 km i en af ugerne.

Se løbeprogrammet her. 

Løbeprogrammer til maraton på Fitnews.dk

På Fitnews.dk har vi rigtig mange løbeprogrammer. Det er fedt at have noget at vælge i mellem. Generelt fokuserer vi meget på at have kvalitet i valget af træningsformer. Du vil derfor også opleve, at du skal løbetræne meget hårdt, men i sidste ende vil du aldrig fortryde det.

Se alle vores løbeprogrammer her.

NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.