shutterstock_105490292Er du overvægtig og vil du gerne igang med at løbe? Så kan du her læse om et løbeprogram for overvægtige lige til dig. Mange overvægtige vil gerne i gang med et løbeprogram, og det bliver en succes for rigtig mange. Løbetræning er nemlig blandt de aktiviteter der giver dig den største forbrænding, hvilket er ensbetydende med at du taber dig mest

Løbetræning for overvægtige

Overvægtige og løb er ikke altid en god kombination. Løbetræning er en form for træning hvor du har din egen vægt som belastning. Det er også derfor du forbrænder så meget. Ved eksempelvis cykling, sidder du netop på en cykel, hvorimod du ved løbetræning lander på jorden efter hvert eneste skridt med hele din egen kropsvægt.

Løbetræning for overvægtige er derfor ikke altid den bedste løsning. Men når det så er sagt, skal det siges at løbetræning for overvægtige kan være ganske fortrinligt. Hvis du er overvægtig og gerne vil igang med at løbe, skal du bare sørge for at være opmærksom på ikke at overbelaste led, sener og knogler.

Løbeprogrammer til overvægtige

Hvordan skal et løbeprogram være til overvægtige? Er der noget specielt man skal være opmærksom på og hvor meget må man træne? Der er mange spørgsmål, og lige så mange svar.

Her på Fitnews.dk er der forskellige løbeprogrammer og flere af dem kan bruges af overvægtige. Er du overvægtig og gerne vil løbetræne skal du sørge for at tage de løbeprogrammer der er til nybegyndere. De løbeprogrammer er for overvægtige også.

Gang og løb i løbeprogrammet

Løbeprogrammer for overvægtige er skruet sådan sammen, at der som regel vil være en del af træningen som er gang. Det er utrolig vigtigt at du ikke overbelaster kroppen. Måske har du kondition til mere, men her at du vigtigt at du overholder løbeprogrammet. Ved at du skifter mellem løb og gang i løbeprogrammet, vil du opnå mindre belastning af dine led. Det vil i det lange løb, give dig de bedste resultater.

Konklusionen er altså at hvis du er overvægtig og gerne vil igang med at løbetræne, er det godt med et løbeprogram for overvægtige. Det belaster dine led, sener og knogler mindre, og du kan altid prøve kræfter med et af de andre løbeprogrammer senere. Så sørg derfor for at start med et af begynder løbeprogrammerne her på siden.

Læs om alle vores løbeprogrammer her.

“NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.”