Løb er godt, hvis du vil i bedre form samt smide et par hurtige kilo.

Er du en af dem, der har rigtig gode intentioner med din løbetræning, men som, inden du rigtigt er kommet i gang, er løbet ind i problemer, som stopper dig?

Vi har samlet de 4 mest almindelige løbe problemer og giver vores forslag til, hvordan du kan løse dem.

Hvordan løber du fra dine løbeproblemer? Fitnews kommer med løsninger på 4 meget almindelige løbeproblemer:

Du har mistet motivationen

Løsning: Gør din træning sjov!

Sørg for du har det sjovt, når du træner. Dette kan du gøre ved at teame op med dine gode venner, når du løber. Sammen kan I eventuelt træne op til at deltage i et motionsløb. Et overordnet mål med træningen giver altid ekstra motivation.

Du hiver efter vejret

Løsning: Start langsomt ud

Mange løbere laver den samme fejl: de starter alt for hårdt ud. Hvis du starter i for højt tempo, kan det give en meget ubehagelig løbetur. Start langsomt op, og så kan du med høj sandsynlighed gradvist øge tempoet, som ugerne går.

Du kan ikke få fart på dit løb

Løsning: Intervaltræning

Hvis du har løbet lang tid, men stadig ikke har fået fart i benene, skyldes det højest sandsynligt, at du træner forkert. Den bedste måde at sætte tempo på løbet er at træne interval eller bakketræning. Så hvis du er typen, der plejer at løbe lange ture ved jævn intensitet, kan du med fordel skifte dem ud med kortere, hårdere ture.

Variér din træning i km og tempo.

Du bliver for hurtigt træt

Løsning: Implementér gående pas

Hvis du hurtigt bliver træt, når du løber, kan din løsning være at implementere gående pas mellem dine løb. Anvend løb/gå strategien inden du bliver for træt. På den måde kan du holde længere. Gåturene ind imellem hjælper dine muskler til at restituere hurtigere.

RIGTIG GOD TRÆNING!