Så nærmer strandsæsonen sig med hastige skridt. Denne måned har vi et godt lille program. Specielt til dig der ønsker ekstra trænings fokus på mave og bagdel inden bikinien, for alvor, skal tages i brug.

Med dette program, få du maksimalt udbytte at den tid du afsætte til træning, ved at kombinere flere forskellige øvelser til en – der simultant bearbejder flere muskelgrupper. Her i programmet bliver der lagt vægt på seks bevægelser der giver det bedste resultat for bikini-området mave og bagdel inden sæson igen starter.

Ved at kombinere øvelser, får du også et højere kalorieforbrug, når du træner. Hvor meget ekstra du forbrænder, er svært at forudsige. “Procenten af merforbrænding er individuell. Det afhænger af din puls, hvor meget belastning du benytter og med hvilken intensitet du træner.

Fordelen ved at træne mave og bagdel samtidigt er at du kan stort set gøre det allevegne. Du behøver ikke et gym, fordi du er mere afhængig af faktore som tempo, god udførsel og mange gentagelser, fremfor belastning. Tempo har en vigtig betydning i disse to-i-en øvelser. For hvis du udfører dem for hurtigt, så vil du ikke kunne koncentrere dig nok om, at spænde i toppen af øvelsen. Så hvis du finder en øvelse for nem, så skal du sætte tempoet ned.

Sammensæt de seks øvelser til en cirkel, og hold 30 til 60 sekunders pause imellem hver sæt. Eller vælgt et par af dem og læg dem ind i det program du normalt træner for underkroppen. Og husk at det ikke nok at følge programmet for at få synlige resultater. Du skal også være opmærksom på din øvrige livsstil. Spis varieret og sundt, masser af frugt og grønsager , fibre og protein, samt en smule af det gode fedt er også vigtigt. Gå ikke på diæt, men spis med omtanke og træn regelmæssigt. Programmet kan udføres allevegne, så der er ingen undskyldning for at ikke at få plads til træning i kalenderen.

Se programmet her

6 Bonus tips der sætter ekstra skub i forbrændingen

1. Vær effektiv:

Bevæg dig, istedet for at sludre, imellem sættene, for at holde pulsen oppe og træningstiden nede.

2. Udnyt tiden:

Den nyeste bestseller eller en times cardio? Nå begge dele ved at downloade et lydfilen til din iPod.

3. Træn i trafikkøen:

Aktiver de skrå mavemuskler ved at “suge” maven in. Hold den inde i 30 sekunder og gør det tre gange. F.eks når du holder i trafikkø.

4. Hverdags lunges:

Har manden eller ungerne glemt et vådt håndklæde på gulvet, lad være med at blive irriterret – det er en mulighed for ekstra bentræning.

5. Drink rigeligt:

Vær godt hydreret det hjælper med til at øge din forbrænding.

6. Lær og forbrænd
Læs denne eller andre artikler der gør dig klogere på din træning,
mens du cykler eller står på trappemaskinen!