kick startPå denne årstid, hvor det er koldt og mørkt og ofte svært at rive sig op fra sofaen og ned i træningscenteret, kan følgende 10 gode råd måske være medvirkende til, at du bibeholder motivationen.

1. Bestem dig for, at du vil have succes!
Glem det gamle, negative tankemønster og bestem dig for succes.

2. Mod er som en muskel – det styrkes ved regelmæssig træning
Hav mod på at prøve noget nyt – du skal turde at være nybegynder og have mod til at spørge ind til det, du ikke forstår.

3. Hvis vi ikke passer på vores krop – hvor skal vi så bo?
Træningen er en investering i øget livskvalitet og ikke kun et spørgsmål om et bedre udseende (selvom du får det med i købet).

4. Vores krop er vores bedste træner.
Kroppen kan fortælle, om du træner en øvelse forkert, om du træner for hårdt eller om du kan intensivere træningen. Kroppen ved alt – så lyt til den.

5. Lad dig styre af din vision, istedet for af dine problemer.
”Det kan jeg ikke, fordi…” Hvor mange gange har du sagt det til dig selv eller andre? Bestem dig for, at det bare er undskyldninger. Tænk ikke på problemet, men se dit mål for dig.

6Dine resultater afspejler den tid og det engagement du investerer.
Træner du regelmæssigt, men spiser dårligt, får du et resultat, som er dårligt! Det er heller ikke nok at kigge på en håndvægt, for at musklerne skal vokse. Engagement skal gælde i træning og kost, såvel som din livsstil iøvrigt.

7. Du kan meget mere, end du tror.
Deltag f.eks i et motionsløb. Det vigtigste er ikke at vinde, men at overvinde sig selv. Desuden får du et tydeligt mål at træne efter.

8. Alt er svært, indtil det bliver enkelt.
Forvent ikke at være ekspert fra starten. Bid på og forvent at det tager ca. 6 uger at etablere en ny vane.

9. Alt hvad vi beholder, afhænger af hvad vi vedligeholder.
Kondition og styrke skal vedligeholdes – ellers mister vi dem.

10. Der findes ingen stærkere kraft end et motiveret menneske.
Når du virkelig ved, hvad du vil opnå og hvorfor, er der ingenting, der kan stoppe dig!