Mange der ønsker at tabe sig eller tage på i vægt, vælger ofte at tælle kalorier. Det gode ved det er, at så er man ikke i tvivl om hvad man får og om man er på rette vej. Det dårlige ved det er, at det er en masse besvær medfølgende. DDet er selvfølgelig individuel hvordan man vælger at gøre det.

Man kan tælle kalorier på flere måder. Nogle er enklere end andre. En enklere metode er, at finde ud af ca. hvor meget man spiser pr.dag i gennemsnit, og å gå ud fra at det er ca det man får. Mindre præcist, men lettere at gøre. Ellers er der den normale metode, hvor man beregner alt hvad man får pr. dag. Dette er besværligt og tidskrævende, men giver som sagt et klart billede af hvad der sker.

Uanset hvilken en af metoderne du vælger, så kan jeg anbefale at du bruger et online program. Fordelen ved online programmer er at de er tilgængelige alle vegne, så længe du har en computer, iphone eller lign. og et internet. Desuden bliver deres database ofte opdateret.

Jeg kan anbefale de følgende to sites, men der findes mange andre. Er du lidt eksotisk, kan du prøve at finde nogle engelske programmer.

Gebyr: http://www.madlog.dk/?

Gratis: http://www.madital.dk/

Har du nogen spørgsmål, er du som altid velkommen til at skrive i kommentar feltet.

“NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.”