Hvis man gerne vil være stor, så kræver det at man indtag meget næring. For mange kan dette dog være en enorm udfordring. Da det kræver at spise mere end man naturligt har appetit til, kan det være meget svært. Jeg vil her og nu prøve at nævne et par forslag til hvordan du får skudt kalorierne i været.

  • Mælk – Mælk kan købes overalt og det er billigt. Mælk på 1,5% fedt indeholder 45kcal pr. 100ml. Desuden indeholder mælk meget protein og fylder ikke særlig meget. En genial ting når man gerne vil tage på. Endag på kur er direkte baseret på mælk. Den kaldes for GOMAD (gallons of milk a day) eller LOMAD (liters of milk a day). Det er meget simpelt. Du drikker så meget mælk du kan på en dag. 2-4 liter burde kunne klares af de fleste. Spis dine normale måltider til.
  • Mange måltider – Kan du ikke spise så meget af gangen, så fordel det ud over mange måltider. Det kan være besværligt og kræve forberedelse, men det er ikke umuligt. Køb nogle gode bøtter som f.eks. tupperware og forbered dine måltider. De kan være hvad som helst, men sørg for at de er af så god og nærende kvalitet som muligt.
  • Shakes – Man kan nemt lave mange faste ting flydende. Tag mælk protein pulver, salmonella frie æg og hvad ved jeg og blænd  det. Du kan lave op til flere dage ad gangen. Så har du altid en shake klar, fyldt med kalorier,
  • Energi rig mad – Noget mad er fyldt med kcal i forhold til andet mad. Find ud af hvad der er fyldt med kcal og spis mere af det. Kan du kun have 1kg mad i maven, så gælder det om at finde det kg med mest energi i.

Følger du disse råd, skal du nok få indtaget nogle flere kalorier. Man skal også huske på, at maven skal have tid til at tilpasse sig til nye mængder mad. Så hvis du lige er begyndt at spise mere og du synes det er hårdt, så giv det lidt tid. Maven kan tilpasse sig til mange ting.

“NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.”