Mange tror at man bliver nødt til at træne længe for at blive stærk. Dog er mange af os ikke i stand til at udnytte den styrke vi har i forvejen. I denne artikel kigger vi nærmere på et par små tips, der kan gøre dig stærkere på stedet.

Nu skal du ikke tro du bliver supermand eller wonderwoman på to sekunder. Disse tips vil 100% øge din styrke, men mange vil sige at disse tips er en selvfølge. Lad os kigge på dem:

Knyt næverne eller mas hvad end du løfter – Der er et fænomen der hedder “irradition”. Dvs. at når en muskel spænder, så vil andre muskler også spænde. Hvis du spænder musklen hårdt, så vil de andre muskler spænde endnu hårdere. Du kan med andre ord booste din styrke ved at knytte din næver.

Spænd andre muskler end dem der laver arbejdet – Hænderne er det letteste at spænde for ekstra styrke. Dog kan man ved t spænde andre muskler opnå samme effekt. Baller og mave muskler giver især et ekstra boost.

Skab tryk i maven – Hvis du kan lære at skabe tryk i maven på den rigtige måde, kan du få en stabilitet og styrke der er enorm. Kamp kunstnere mestre dette, blot i brøkdelen af et sekund for at skabe hårde slag og spark. For det første skal du ikke skabe tryk i hovedet eller i lungerne. Trykket skal skabes under lungerne. Husk, at ikke alle kan tåle at skabe tryk. Er du i tvivl om du kan, så kontakt din læge. Det du gør, at skabe det samme tryk som hvis du skulle på toilettet og lave stort. Samtidig laver du det der så fint på engelsk hedder en ”anal lock”. Dvs. Du gør det somme som når du holder dig. Det der sker når du imitere stort toilet besøg er, at diagrammet under dine lunger bliver presset ned og dine mavemuskler spænder op. Ved at holde dig, kan trykket ikke slippe væk og du får en stabil kerne og øget styrke. Brugt sammen med spændte balder, knyttet næve og lign. teknikker bliver du hurtigt meget stærkere.

Disse teknikker, som er beskrevet for oven, er noget både styrkeløftere, gymnaster, atleter, kampsport udøvere og mange andre udnytter. Hvordan de præcist bruger dem kan variere. Du kan tilpasse dem så de passer til dig. Har du nogen spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive en kommentar.

“NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.”