Denne artikel er del.2 ud af 2 dele. Artikel serien handler om hvor hurtigt man får en sixpack og hvordan man får den.

Disse to øvelser er selvfølgelig ikke de eneste øvelser der giver en god six pack. Det er dog dem jeg vil anbefale, både til mænd og kvinder.

Men hvor lang tid går der så, før man kan se sine kære små mavemuskler? Det kommer an på en del. Er du 100kg overvægtig, så kan jeg allerede nu fortælle dig, at der kommer til at gå nogle år før du når dertil. Har du allerede en lav fedt procent, men har kun lavet nussepusse mavebøjninger indtil videre, så kan du hurtigt rette op på det. Kom op og squat og dødløft en 100-120kg og den burde være der efter et par måneder. Evt. varier det med nogle normale mavebøjninger hvis du har lyst.

Hvor ofte skal du træne? Mange tror de skal træne op til 2timer hver dag, intensivt. Jeg kan fortælle dig, at kun nybegyndere tror at mere er mere i sportens verden. Træn hårdt, men smart. Squat og dødløft 1-3 gange om ugen, efterfulgt af et normalt styrketræningsprogram (Dvs. styrketræn maks 1-3gange om ugen. Hver gang skal ikke vare mere end 1time). Løb 2-3 gange om ugen. Hold det indenfor en ½time og varier med interval træning. Gør det på samme dag som styrketræningen, men først efter du har trænet. Du har brug for alle kræfter til at løfte de tunge vægte.

Ellers handler det om at spise sundt resten af vejen, men det er ikke hvad denne artikel serie handler om.

Der kan skrives mere, eftersom der direkte er skrevet bøger om det at få en six pack. Vejen frem er som sagt en lav fedtprocent, en stærk krop og evt. store muskler. Et uge program på 2timers mavebøjninger hver dag, vil højst give dig ømme mavemuskler.

Til sidst vil jeg præsentere et par videoer med squat og dødløft.

Squat:

Dødløft (Mange af dem udfører sumo dødløft):

“NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.”