– til spinning, til step eller til kickboxing?
Undersøgelser viser faktisk at du forbrænder stort set lige meget i de tre fitness-grene – 300-450 kalorier. Det helt eksakte tal afhænger dog af hvor hårdt du træner, hvor meget du vejer og hvor lang tid du træner.

Konklusionen er egentlig klar – læs her hvorfor.

”Forskellen på kalorieforbrændingen er så lille, at der ikke er nogen grund til at vælge en time udelukkende fordi du vil brænde flere kalorier – vælg den time du synes bedste om”, lyder det fra Ph.D. Cedric Bryant, ekspert i fysisk udfoldelse ved American Council on Execise.

En spinning-gruppe af kvinder, der vejede 50-70 kg. forbrændte på en almindelig spinningtime på 39 min. (11 min. opvarmning og 3 min. nedkøling) gennemsnitlig 346 kalorier.

På en 35 min lang steptime forbrændte personer der vejede 75 kg. 300 kalorier. Det skal siges at der her er forskel på ”steppe”-højden. Jo højere forsøgspersonerne ”steppede”, jo mere forbrændte de, så op med højden og forlæng timen til 40 min., så vil du se resultat.

Til kickboxing forbrændte forsøgspersonerne, der vejede omk. 67 kg. fra 350-450 kalorier. Her var øvelserne udslagsgivende – bruger man både over- og underkrops forbrænder man mere energi.
……….så vælg efter lyst.