Kunne du godt tænke dig at få den flade mave du altid har drømt om? Selvfølgelig. Flad mave på 4 uger kræver disciplin, nogle gode retningslinjer og så ellers 4 ugers tålmodighed. Hvis du vil have flad mave, burde du på 4 uger kunne klare dig med de 3 ting.

Maveøvelser for flad mave

Når det gælder om at få en flad mave, kan maveøvelser være et godt supplment, men faktisk skal man passe lidt på med maveøvelserne. Faktisk sker der det, at når du lave maveøvelser, vokser dine muskler. Det betyder at din mave blive større og du derved ikke opnår den flade mave du altid har drømt om.

Det betyder ikke at du ikke skal lave maveøvelser. Det er bare ikke det eneste du skal lave for at få flad mave på 4 uger.

Hvilke maveøvelser for flad mave

Valget af maveøvelser kan godt være svært hvis man ikke er helt inde i hvordan maven reagerer på træning. Det er vigtigt at hvis du vil have en flad mave at du træner med relativ få gentagelser. Det betyder at for at få flad mave på 4 uger skal du træne med 6 – 15 gentagelser. Kan du lave 15 gentagelser, skal du have større belastning på eller kortere pause.

Kosten er vejen til flad mave

Langt hen ad vejen er maveøvelserne for højt prioriteret i forhold til kosten. Vil du have en flad mave inden sommeren rigtig går igang og det bliver ferie, så skal du have styr på din kost. Her på Fitnews.dk kan du læse meget mere om kost, og det anbefales på det kraftigste.

For at få flad mave på 4 uger er det som sagt vigtigt at kosten er iorden. Det indebærer nul slik og søde sager. Et rigtig godt fif er at lave en nul-tollerence over for usunde varer. Det med at sige “jeg tager bare en enkelt”, den går ikke. Være konsekvent og disciplineret hvis du vil have den flade mave inden sommer.

Flad mave på 4 uger

For at opnå den flade mave på 4 uger skal du huske på følgende:

  • Lav maveøvelser 3 gange i ugen
  • Træn resten af kroppen i et fitnesscenter, og fokuser på at lave store øvelser, også kaldet basisøvelser
  • Løbetræning er en rigtig god kalorieforbrænder
  • Sidste måltid kl 18-19 stykker og spring alt mad over efterfølgende – det gælder også frugt og nødder
  • Kulhydrater skal du have mange af i starten af dagen, men efterhånden som du kommer hen ad dagen, skal du spise mindre og mindre kulhydrater
  • Husk morgenmad
  • Spis mindre

Sidste punkt er det vigtigste. For at få flad mave på 4 uger, skal du simpelthen bare spise mindre. Sværere er det ikke. Men hvorfor har alle så ikke flad mave, hvis det bare er så simpelt? Fordi folk ikke har disciplin! Hold nu fast i dit mål, så skal du nok få flad mave på 4 uger!

“NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.”