Wake-upHar du svært ved at komme ud af fjerene om morgenen? Så skulle du tage at prøve de her 3 simple øvelser.

 

1. SENGESALTKRINGEL
Lig fladt på ryggen i sengen, bøj det højre knæ ned til brystet, træk det bøjede knæ ned til venstre side og mærk et blidt twist omkring rygsøjlen. Lad hånden hvile tungt på knæet for at presse det ned af. Er du smidig, kan du presse knæet helt ned i sengen, men husk at modsatte skulder skal være nede samtidig. Træk vejret dybt 5 gange og skift til modsatte ben.

 

2. GODMORGEN STRÆK
Stå ved siden af sengen med fødderne let spredte. Placer hænderne i taljen. Tag en dyb indånding, forlæng rygsøjlen og bøj langsomt og roligt ryggen bagover. Løft hele kroppen mod loftet, slap af og pust ud. Gentag strækket 10 – 20 gange.

 

3. BØJ OG RÆK
Stå med lidt mere end skulderbreddes afstand mellem fødderne. Placer den ene hånd i siden og ræk henover hovedet med den modsatte arm uden at læne dig fremover eller tilbage. Hold strækket et øjeblik og mærk et blidt stræk henover taljen, skift derefter til modsatte side. Ved hvert sæt så prøv at nå lidt længere op og over hovedet. Gentag 10-20 gange.