Hvis du har set nogle løfte en vægt, så har du måske også set det bælte de har på. Bæltets funktion er at mase din mave sammen, så når du suger ind, vil trykket skabe stabilitet, øge din styrke og beskytte ryggen.

Det dårlige ved bæltet er, at det tager dit ”naturlige” løftebæltets job. Dvs. dine mavemuskler. Hvis du læser min anden artikel om hvordan man bliver ekstra stærk på et øjeblik, kan du lære hvordan du kan komme i gang med at bruge dit naturlige løftebælte. Læs artiklen her.

Fordelen ved at bruge dine mavemuskler er, at du faktisk træner dem og bliver stærkere. Dvs. når du skal løfte noget i den virkelige verden, eller i det hele taget bliver udsat for tryk, kan du stå i mod og klare det. Dem der er vant til bæltet, vil derimod have stor chance for, at have for svage mavemuskler. Det er klassikeren med den stærke gut der har været i centeret og træne, men når han skal løfte vaskemaskinen går det enten ikke, eller også knækker han ryggen.

Har du spørgsmål skriver du bare. Har du råd til hvordan man styrker sit ”naturlige” bælte, er du også velkommen til at skrive.

“NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.”