Det fysiske aspekt kan siges at være selve udførelsen af noget. Dvs. selve din træning, din restitutions tid og din kost. Uanset hvor meget man ved om træning, kost og whatever, så sker der aldrig noget før man går i gang. Dette aspekt er som regel det tydeligste når vi ser nogen fejler i deres fitness mål. De gør ganske enkelt ikke noget ved det

Man ser folk snakke og snakke om at opnå en masse. De læser og researcher alt det de kan, men når tiden kommer til at tage løbeskoene på, løfte vægten, lave den sunde mad, så ender det altid samme sted. Undskyldninger er der nok af og det er der tingene ender.

Det fysiske aspekt er den selvdisciplin der skal til for at få tingene til at ske. Du går ud og gør noget ved det. En dårlig træningsplan der bliver udført, virker bedre end en god træningsplan der ikke bliver udført. Langsomme resultater der bliver ved, er bedre end hurtigere resultater der går i stå.

Andre gange ses manglende fokus på det fysiske aspekt også ved, at man har læst eller hørt noget, men at man af den ene eller anden grund ikke bruger det man har lært.

Hvis du kan genkender dig selv med problemer her, så er mit bedste råd følgende: Start langsomt ud. MEGET langsomt ud. Formålet er ikke at komme i form på nuværende tidspunkt. Formålet er at bygge den motivation og selvtillid der gør, at du synes det er sjovt at blive ved og ved. Som din motivation øges, vil du med sikkerhed kunne tage dig sammen til at overkomme større og større udfordringer

Der kan skrives meget mere om det fysiske aspekt, men hovedpointen er:

”Just do it!” – Nike slogan

“NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.”