Mad er ikke bare mad, hvis du tænker på dit helbred. Nedenfor lister vi 4 typer af mad, som kan give dig et skub i den helt rigtige retning

1 Få en bedre træningsdag

Magnesium

Magnesium afhjælper krampe, når du træner, og samtidig holder det blodsukkeret stabilt. Fødevarer som er rige på magnesium: Spinat, bønner, mandler.

2 Få et bedre fokus

DMAE

Får du nok sardiner? De indeholder kemikaliet, DMAE, der findes i hjernen, hvor den styrker de kognitive processer. Dette giver en bedre kort – og langtidshukommelse.

3 Få en bedre mave

Probiotika

Ingen bryder sig om at have en oppustet mave. Probiotika afhjælper dette problem, og det findes i blandt andet yoghurt, ost og i nogle typer af morgenmads produkter. Sidegevinsten er, at fødevarer med probiotika ligeledes indeholder kalk.

4 Få mere energi

IODIN

Rigtig mange mangler iodin (især kvinder) Iodin af afgørende betydning for dannelsen af stofskiftehormoner, der regulerer. basalstofskiftet. Mangel på iodin kan forårsage manglende energi, og det er det sidste man har behov for – især om vinteren. Den daglige indtagelse bør være omkring 800 mikrogram (maks. 1000), og tang er en rigtig god kilde dertil.

Kilde: medicalnewstoday