For mange handler det om at finde de bedste øvelser til mavemuskler. Vi har gjort det nemt for dig. Her i artiklen finder du de allerbedste maveøvelser, altså de maveøvelser, der rammer din mave bedst, så du kan få six pack.

Dårlige øvelser til mavemusklerne

Der findes rigtig mange dårlige øvelser til mavemusklerne. Det skyldes at rigtig mange går meget op i at have en flad og flot markeret mave. Det er nemt at få folk til at købe diverse produkter, der efter sigende skulle fremtone din six pack. Mange af disse øvelser til mavemusklerne er dårlige og giver dig ikke meget.

Gode øvelser til mavemusklerne

Mavemusklerne er muskler ligesom alle andre muskler, og vil du have six pack, er der kun to veje frem. Du kan få markerede og store mavemuskler ved at træne dine mavemuskler meget eller arbejde meget hårdt på din kost og opnå en meget lav fedtprocent. Man siger, at six packen begynder at komme frem omkring de 10 % fedt, men det afhænger meget af, hvor store dine mavemuskler er.

En god øvelse til mavemuskler er en øvelse, der rammer store dele af din mavemuskulatur, og samtidig en øvelse, hvor belastningen er relativ stor. Det går ud på at finde øvelser til mavemusklerne hvor du kan klare en stor belastning

Gentagelser til maveøvelser

Når du gerne vil have six pack eller en flad mave, skal du styrketræne med relativt få gentagelser. Du må ikke kunne tage flere end 15 gentagelser. Kan du tage for mange gentagelser i din maveøvelse, får du ikke noget ud af øvelsen, hvis dit mål er six pack.

Du skal gerne lave mellem 6 og 15 gentagelser centreret omkring 8 til 12 gentagelser. Det er der, dine mavemuskler vokser mest.

De 2 bedste øvelser til dine mavemuskler

Her kommer de 2 bedste øvelser til dine mavemuskler. Skal du træne maven for at få six packen, skal du have disse øvelser med til mavemusklerne. Alle maveøvelserne er øvelser, hvor du kan øge vægten og derved modstanden. Det er meget vigtigt, at du ikke ligger på gulvet og laver crunches 3 x 20 gentagelser, hvor du kunne lave 50 gentagelser.

Ab wheel – den bedste maveøvelse

Ab wheel er den bedste maveøvelse. Du finder ikke nogen maveøvelse, der rammer dine mavemuskler bedre end ab wheel. I videoen laves øvelsen på knæene. Bliver det for let, hvilket tager noget tid, kan du prøve at lave øvelsen fra fødderne. Det er en ekstremt hård maveøvelse. En øvelse til mavemusklerne du aldrig vil tage ud af dit træningsprogram, så snart den er blevet en del af det.

Leg hip raise

Leg hip raise er en ekstremt god øvelse til dine mavemuskler. Du rammer rigtig store dele af dine mavemuskler, og du vil især ramme de nederste mavemuskler. Bliver øvelsen for nem, kan du strække dine ben mere ud. Husk i øvrigt at føre benene helt op til armene. Bliver det også for nemt, kan du i denne maveøvelse sætte vægte på mellem benene. Men pas på: Det bliver rigtigt hurtigt hårdt.

Med 2 nye øvelser til mavemusklerne kan du hurtigt opgradere dit træningsprogram og få six pack. Disse 2 øvelser er de bedste øvelser til mavemusklerne, og du vil aldrig fortryde, hvis du gør dem til en del af dit træningsprogram.

Benyt evt. disse øvelser som en del af din styrketræning hjemme eller find inspiration i linket.

NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.