Crossfit-LogoGår du til Crossfit, eller anden form for eksplosiv træning? Her har du en sund livstil, som får energiniveauet til at stige, samtidig med at forbrændingen bliver forøget!

Det dejlige ved denne livstil, er at den ikke kræver store måleredskaber, vægte, special butikker, eller Gordon Ramsays madkunstner, den er baseret på hulemandens madpyramide.

Maden som anbefales, er at man holder sig til at spise ”Kød og grønsager, nødder, frø, lidt frugt, endnu mindre stivelse,( F.eks. Hvidt brød, pasta) og vigtigst af alt, ingen sukker!”

Den første uge, vil virke rigtig barsk, hvor du vil føle dig lidt som en ryger, der prøver at stoppe, du vil have sukker abstinenser og hovedpine, men ”be tough” de første uger, for efter de første par uger vil du virkelig mærke en positiv forskel.

Energiniveauet efter de første 3 uger er stigende, du vil mærke energien er vedvarende i løbet af dagen og det holder et stabilt niveau samt du næsten ikke har et tidspunkt på dagen hvor du har energitab.

Fordi man holder energiniveauet stabilt, er at din krop ikke er høj på sukker eller andre kunstige stoffer, det mad man indtager, er noget kroppen har været vant til at indtage igennem mange generationer, det er først igennem de sidste 20-30 år at der er kommet så mange kunstige ting i det vi putter i munden, samt sukker indtagelsen er steget markant.

Derfor, prøv denne kur i bare en måned, alle kan holde til at prøve noget nyt, men du vil virkelig blive overrasket over dit energiniveau, når du har været på ”Kuren” i længere tid og det er noget for dig, kan du prøve at gå dybere i Hulemandskuren, hvor så du skal til at tænke på hvor meget du må spise og hvor mange gange det skal indtages i løbet af dagen.

Men først og fremmest, kan du prøve ”basis-kuren”, som nævnt ovenfor, hvor man holder sig til noget specifikt og simpelt.

NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.