armeVeltrimmede og muskuløse arme står højt på ønskelisten hos de fleste, der træner styrketræning. Og i jagten på at få dem hurtigst muligt har mange (især mænd) en tendens til at lægge alt for stort fokus på bicepstræning. Denne udgør dog kun ca.1/3 af overarmens muskler, så hvis dit mål er større og mere muskuløse arme, så skal du også have fokus på overarmens bagside (triceps).

 

Men også underarmene har de fleste en tendens til at springe over. Og udover den visuelle effekt, som veltrimmede underarme har, er der også store praktiske fordele ved at træne denne muskelgruppe. For stærke underarme er med til at give dig et stærkere greb, når du skal håndtere tunge belastninger i din allround træning og i din hverdag.

 

Vi giver dig her et bud på et par effektive øvelser, som kan fremme muskelvæksten på underarmene, og dermed hjælpe dig til at nå dit mål hurtigere.

http://www.fitnews.dk/ovelser/wrist-curl/

http://www.fitnews.dk/ovelser/reverse-wrist-curl/

På de ovenstående link – kan du se øvelserne beskrevet i detaljer.

 

Du kan med fordel lægge de to øvelser ind på din “armdag”. Underarmen responderer som regel ganske hurtigt på intensiv stimulans. Og når du har opnået fremgang i dette område, kræver det ganske lidt træning at vedligeholde styrken. Udfør f.eks 2 sæt af hver øvelse og tag 10-12 gentagelser.