Vi har som regel altid de bedste intentioner, når det kommer til at huske at spise og drikke fornuftigt i løbet af hverdagen. Men almindelig travlhed kan sagtens få selv de bedste intentioner til at drukne i de dårlige undskyldningers bundløse hav.

Med med disse 4 simple råd, kan du sikre dig at du har gjort plads i din hverdag til at sikre dig optimal energi dagen igennem:

1. Sørg for at have påmindelser ca. hver 3. time om, at du skal drikke og spise. Det kan være ved hjælp af alarmen på mobiltelefonen, computeren eller små sedler. Husk på, at 5-10 min. pause også er godt for din koncentrationsevne og dit energiniveau. Du bliver kun mere effektiv i dit arbejde.

2. Sørg for altid at have en “nødløsning” med i bilen eller tasken til de travle dage, hvor du ikke fik smurt en madpakke hjemmefra. Frugt kan holde sig et par dage, mens nødder og proteinbar kan holde sig frisk længe. Hvis du har dårlig samvittighed over at holde de små korte pauser, så følg evt. med rygerne, når de går ud for at ryge. (Hvis du selv er ryger, må du klare begge dele samtidig.)

3. Hav altid en flaske (kilde)vand med dig, og lav evt. regler for, hvor meget du skal drikke i løbet af dagen.

4. Planlæg på forhånd nogle små pauser i løbet af dagen imellem dine møder, kunder, aftaler osv.