3x3x3 programmet er en programskitse man selv gør færdig. ideen er, at man selv kan tilpasse programmet til sine egne behov ved at vælge de øvelser man har lyst til. Der er dog nogle regler man skal følge. Reglerne er:

Man skal træne 3 gange om ugen
Man laver 3 øvelser pr. dag
Hver øvelse skal udføres med 3sæt af 3 gentagelser
Når man kan lave tre gentagelser effektivt og i god form, hæver man vægten
Træningen må ikke vare i mere end 1 timer fra første løft til sidste løft
Skift program efter 6 uger
Du skal inkludere et skub, et træk og en kerne øvelse pr. workout (Squat og dødløft indgår blandt andet også som kerne øvelser)

Hvilke øvelser du vælger er op til dig. Basis og multiledsøvelser kan anbefales. Et skub er ting som armbøjninger, bænkpres, dips og skulder pres. Træk er ting som rows, pull ups og chinups. Kerne øvelser er alt der kan definere som ben træning, mavetræning eller ryg træning (Hvor rygraden er inkluderet, ikke kun latimus dorsi/vinge musklen)

Skriv som altid hvis du har spørgsmål.

“NB: Denne artikel er oprindeligt skrevet til nettraening.dk, og Fitnews kan derfor ikke garantere indholdets kvalitet. Søg evt. efter andre artikler om emnet her på siden.”