3 løbetipsHer får du 3 tips, som du kan følge, hvis du vil have turbo på dit løber

1 Find et godt løbeprogram

Hent evt. inspiration her på siden, og sørg for, at du altid følger programmet! Selvom du bliver ivrig og begejstret i starten og vil se hurtige resultater, skal du holde igen. Mere træning er ikke bedre træning. Kroppen har behov for pauser, så den kan blive stærkere. Husk: Det er, når du hviler, at du bliver stærkere.

 

 2 Træn det du vil være god til

Hvis du vil være god til løb, skal du træne løb (og ikke motionsboksning eller noget andet). Træning er specifik, og du bliver derfor god til det, du træner. Hvis du omvendt gerne vil i bedre (generel) form, så er det en god ide, at du træner så mange ting som muligt, så du hele tiden tvinger kroppen ind i nye mønstre.

 

3 Arbejde med din teknik

Det er en god ide, at du arbejder med din teknik. Hvis du løber med den rigtige teknik, kan du vinde op mod 15% i din performance. Generelle tekniske tips er:

 

A

Sørg for, at du slapper helt af i overkroppen. Kroppen skal være så afslappet, at der ingen spændinger er i hænderne.

 

B

Sørg for, at du har en åben overkrop, så ikke du lukker af for din vejrtrækning.

 

C

Din løbeøkonomi bliver generelt god, hvis du har en høj skridtfrekvens, så dette skal du stile efter. Anskaf evt. et pulsur med footpod, så du kan aflæse din skridtfrekvens.