10 succesfuldeFår du nok ud af den tid du investerer i din træning?

Vi har udformet 10 gode råd, der viser vejen til maksimalt udbytte af din træning.

 

1. Visualisér.

Gør som eliteudøverne – skab et mentalt billede af dig selv med succes.

 

2. Sæt dig et mål.

Du har større chance for at nå dit mål, hvis du har noget konkret at arbejde dig hen imod.

 

3. Få en træningspartner.

Slå dig sammen med én, som  deler din træningsdrøm.

4. Før træningsdagbog.

Skriv dine fremskridt ned i en træningsdagbog eller kalender. Du vil blive positivt overrasket over, hvor meget du rent faktisk har opnået.

 

5. Hold fokus.

Lad ikke tankerne vandre, når du træner – koncentrer dig om noget konkret, f.eks. at forbedre din form.

6. Nyd processen.

Vær til stede og nyd, at du dag for dag bliver et sundere og mere veltrænet menneske.

 

7. Træk vejret.

Husk at trække vejret naturligt. Hvis du konstant gisper efter vejret, arbejder du for hårdt og kan risikere skader.

 

8. Køb gode sko.

Træn ikke i et par gamle udtrådte sko. Invester i et par gode træningssko, der passer til dine fødder og din træningsform. Dine fødder vil takke dig.

 

9. Spis godt.

Sørg for at spise sundt, varieret og nok. Hvis du sulter dig selv, har du ikke energi nok til at træne.

 

10. Drik masser af vand.

Sørg for at drikke rigeligt med vand i løbet af dagen – især under og efter træning. Husk, hvis du er tørstig, er du allerede dehydreret.